Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
19.06.2020, 10:16,
#1
Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
Witam - po kolei. 
Grałem kiedyś na pianinie (szkoła muzyczna), znam zasady gry na gitarze. W ramach odmładzania wieku średniego chcę kupić do własnego użytku syntezator.
Interesują mnie eksperymenty z dźwiękami. Sądzę że do gry na pianinie nie wrócę bo czas minął ale chcę wrócić do muzyki czynnej amatorskiej.
Czy są uniwersalne syntezatory z dobrą klawiaturą, również emulujące pianino? Czy raczej skupić na  czymś innym? Polecano mi: korg minilogue, moog sub pathy. Budżet tak do 4-5tyś maks chyba że coś Big Grinjest wybitnie warte wyższej ceny to wezmę sobie na raty

Odpowiedz
19.06.2020, 15:36,
#2
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
O, chyba temat bardziej dla innych, ale napiszę tylko, że jest trochę syntezatorów cyfrowych, które mają 88 klawiszy i "mloteczkową" klawiaturę. Instrumenty typu Roland Juno DS-88, ale są też inne, z tym że edycja brzmień zwykle polega na grzebaniu w menu, a nie poprzez dedykowane kontrolery na panelu. Jeśli szukasz czegoś "bardziej" lub nawet całkiem analogowego "z gałkami na wierzchu" to osobiście nie spotkałem instrumentu tego typu w takim budżecie. Instrumentem takim byłby Nord Stage 3 88 HA ale budżet musiałby być duży.
Wiele syntezatorów cyfrowych ma w sobie zsamplowane brzmienia fortepianowe. Pytanie jaka klawiatura Ci do nich wystarczy by zagrać ze zróżnicowaną dynamiką.
Jeśli chcesz dosłownie "kręcić" brzmienia celowałbym raczej w dwa instrumenty: prawdziwy syntezator nawet taki jak te polecane (ale nie siedzę w instrumentach tego typu więc trudno mi się odnieść) plus osobno nawet proste pianino cyfrowe, teraz lub później.

Yamaha P-515, Korg SV-2 73, Kurzweil PC4-7
Odpowiedz
19.06.2020, 17:32,
#3
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
Dzięki za sugestie. Nie, nie szukam pianina cyfrowego. Szukam instrumentu do poszukiwania dźwięków. Wspominany Nord Stage trochę całkiem przekracza budżet hobbysty. Natomiast wiem z opisów że są syntezatory niejako gotowe do użytku, zawierające już gotowe sample. Ja chyba szukam czegoś pozwalającego na więcej samodzielności. Szukam nadal

Odpowiedz
19.06.2020, 17:36,
#4
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
Witaj.
Syntezatory przeważnie mają lekką klawiaturę, która nie specjalnie nadaje się do gry brzmieniem fortepianu co chyba jest oczywiste. Pytanie jeszcze jest ile minimalnie klawiszy Ciebie zadowoli, bo taki Korg Minilogue o którym wspominasz ma tylko 3 oktawy.

Odpowiedz
19.06.2020, 19:23,
#5
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
Pytałeś o coś z dobrą klawiaturą także emulujące piano, z tego względu wskazałem też takie "hybrydy".

Yamaha P-515, Korg SV-2 73, Kurzweil PC4-7
Odpowiedz
19.06.2020, 20:29,
#6
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
Musisz brać pod uwagę kilka ważnych aspektów bo skoro będzie to twój jedyny instrument klawiszowy to musi się na nim dać grać więcej jak jednym palcem (lub dwoma - trzema) czyli musi mieć przyzwoitą polifonię ale nie tylko.
Wydaje mi się że jedyny instrument nie powinien mieć mniej klawiszy jak 61 a im więcej tym lepiej a już 49 to absolutne minimum no chyba że ty będziesz bardziej eksperymentował z dźwiękiem niż grał.

Analogi:

Z tego względu wszystkie Moog-i odpadają bo są monofoniczne (tylko jeden klawisz gra w tym samym czasie) i jest tylko jeden Moog polifoniczny (który dwoma rękoma zagra się tłusty PAD) ale kosztuje prawie tyle co samochód.
Korg Prologue z polifonią 16 głosów (znośna) i 61 klawiszami kosztuje 6000 zł i więcej więc po za budżetem
Korg Prologue z polifonią 8  głosów (dla mnie mało ale do przyjęcia) ma mało klawiszy (49) i nadaje się bardziej na drugi syntezator
Moim zdaniem korzystniej (stosunek cena/możliwości) wypada Berhinger DeepMind 12 który ma też 49 klawiszy i polifonię 12 głosów. Instrument ten bazuje na znanym analogu Rolanda czyli Juno 106 i wnosi do tego dużo nowych rozwiązań znacznie poszerzając możliwości w stosunku do pierwowzoru.
Jeżeli nie przeszkadza ci mała ilość klawiszy czyli 49 to z analogów moim zdaniem pozostaje wybór między DeepMind 12 a Prologue 8

Analogi mają ciepłe i soczyste brzmienie ale wcale nie takie ogromne możliwości kreowania dźwięku, bo mają jeden typ syntezy i barwę którą się kreuje góra z 2 oscylatorów (mowa o tych najtańszych) więc nadają się głównie do barw typu bas czy lead do solówek lub dziwne odgłosy typu FX ale złożonych barw w których się dużo dzieje w długim czasie albo wielogłosowych ambientowych padów w których się dużo dziej na tym się raczej nie wyciągnie.
Instrumenty Cyfrowe i też te zwane Wirtualnymi Analogami (VA) czyli te które mają cyfrowo odwzorowywane oscylatory w torze syntezy  wcale nie brzmią dużo gorzej i ta różnica zaczyna się coraz mocniej zacierać.
Instrumenty cyfrowe bardzo często mają kilka typów syntezy dostępnych na raz więc mają bardzo duże możliwości kreowania barw i przede wszystkim mają dużo większą polifonię (najczęściej dzisiejsze nowości nie mniej niż 128 i więcej)  i dzięki temu mają też możliwość grania wielogłosowego czyli barwę można budować z nakładania na siebie kilku barw co znacznie poszerza możliwości. Sama barwę też najczęściej buduje się z większej ilości składowych (odpowiedników oscylatorów w analogach) czyli z minimum 3 ale najczęściej z 4 i więcej.

Cyfrowe:

W tej kategorii zdecydowanym liderem (możliwości/cena) moim zdaniem jest Yamaha MODX6 (okolice 5000 zł a widywałem i poniżej - nie wiem jak dziś)
To instrument który ma syntezę opartą na samplach zwaną AWM2 (jest ich bardzo dużo w tym świetne pianina i inne instrumenty akustyczne i nie tylko jak samplowane analogi itp), syntezę FM-X (mocno rozwiniętą syntezę FM znaną z Yamahy DX7) i ostatnio w aktualizacji systemu doszedł też Morphing w syntezie FM-X (Smart Morph). Do instrumentu można wgrać mnóstwo nowych sampli ( aż 1 GB) co dodatkowo rozszerza możliwości i ma polifonię 128 głosów dla sampli i 64 głosy osobno dla syntezy FM-X co pozwala na budowanie złożonych wielowarstwowych barw.
Barwę składać można z 8 Partów wykorzystujących syntezę AWM2 lub FM-X, a każdy z Partów składa się z 8 Elementów (w syntezie AWM2) lub 8 Operatorów (w syntezie FM-X) (Element i Operator to jak by odpowiednik Oscylatora w analogach więc już widać różnicę)
Wykorzystując nowo dodaną funkcję Smart Morph tak naprawdę można Barwę składać 15 Partów (1 part ze Smart Morph może wykorzystać 8 Partów FM-X i kolejne 7 Partów AWM2 lub FM-X (co daje 8 + 7 czyli 15)
Jeszcze lepiej jak byś dołożył do 6000 zł bo MODX7 ma 76 klawiszy co pozwala już swobodnie grać pianinem przy kompromisie klawiatury syntezatorowej. Seria MODX ma tez wystarczającą ilość gałek i potencjometrów do wykręcania ciekawych rzeczy na żywo z barwami jak w typowych analogach i ma też bardzo dużo gotowych barw na pokładzie. Moim zdaniem MODX to zdecydowany lider w kategorii ceny do możliwości ale tez dobra jakość i w zasadzie tylko klawiatura mogła by być lepsza choć jako syntezatorowa jest OK.
Seria MODX może też pełnić rolę karty muzycznej (interfejsu audio dla komputera/laptopa) co otwiera ci drogę do wirtualnych instrumentów w komputerze czy laptopie które mają ogromne możliwości za nie tak duże pieniądze a jest też cała masa świetnych darmowych o możliwościach o których sprzętowe syntezatory mogą tylko pomarzyć (świat wirtualnych instrumentów w komputerze ma tez swoje wady ale zdecydowanie więcej ma moim zdaniem zalet).

Inna opcja to Studiologic Sladge 2.0 czyli Wirtualny Analog (VA) z syntezą Wavetable i możliwością wgrywania sampli (60 MB). Dobrze brzmiący (zarówno tłusto jak i agresywnie) instrument z klawiaturą 61 klawiszy i polifonią 25 głosów oraz dużą ilością gotowych barw i jest zbudowany we współpracy z firmą Waldorf która słynie z wielu świetnych syntezatorów cyfrowych (oparty na Waldorf Blofeld). Ma też interfejs jak typowy analog czyli wszystko na wierzchu jak mnóstwo gałek itp. Cena w okolicach 4000 zł (są sklepy gdzie jest też poniżej)


Gdyby w grę wchodziły tez używane instrumenty w tym budżecie to może bym dopisał coś innego jak bardziej sprecyzujesz swoje wymagania i potrzeby co do ilości klawiszy na przykład (co to znaczy dobrą klawiaturą? masz na myśli fortepianową (i wtedy tylko 88) czy syntezarorową z mniejsza ich ilością). Weź pod uwagę że np na klawiaturze ważonej czyli fortepianowej kiepsko gra się barwami typowo syntezatorowymi i na odwrót czyli na klawiaturze syntezatorowej trudniej grać barwą pianina jak na pianinie itd.

Hardware: Kurzweil PC3K8,  Yamaha Modx 6,  Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, M-Audio ProFire 610, iPad Pro, HP Omen 17
DAW / VST hosts: Cubase 12 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne...
VSTi: NI Komplete 13 Ultimate, Arturia V Collection 9 + Pigments 3.5, Korg Collection 3,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 4 i inne...
Odpowiedz
20.06.2020, 21:51,
#7
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
Wielkie dzięki za tekst bardzo na serio. Dokładnie przeanalizuję twoje propozycje. Budżet do 6000 jest do wykonania z pewnym wysiłkiem w ratach. Zawsze wydawało mi się że np.Yamaha to trochę taki producent wszystkiego. Natomiast czy jest w takim razie jakaś przewaga syntezatorów analogowych nad cyfrowymi skoro te pierwsze są od razu polecane? Myślę że zadam jeszcze kilka pytań zanim podejmę decyzję o zakupie.

Odpowiedz
21.06.2020, 10:38,
#8
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(20.06.2020, 21:51)Muzyczny napisał(a): ....... Zawsze wydawało mi się że np.Yamaha to trochę taki producent wszystkiego......

To nie przesądza niczego. Są od początku w tej branży i mają na koncie modele które zapisały się grubą czcinoką w historoii instrumentów.  Pamiętaj Yamaha stworzyła najbardziej rozpoznawalny instrument świata (i pewnie jeden z najbardziej sprzedawalnych)) czyli Yamahę DX7 (która w nowszej wersji siedzi teraz w MODX). Mają też na koncie wspaniałe analogi jak CS80 która śmiało konkuruje z Moog itd.

(20.06.2020, 21:51)Muzyczny napisał(a): Natomiast czy jest w takim razie jakaś przewaga syntezatorów analogowych nad cyfrowymi skoro te pierwsze są od razu polecane? Myślę że zadam jeszcze kilka pytań zanim podejmę decyzję o zakupie.

Jedyna moim zdaniem to tzw analogowe brzmienie (ciepłe i soczyste - w uproszczeniu) ale te stare prawdziwe analogi (nie dzisiejsze kontrolowane cyfrowo) miały też wadę bo porostu się odstrajały.
Co do tego "analogowego" brzmienia to trzeba być pasjonatem (albo poprostu potrafić wyłąpać te niuanse) bo wielu nawet tego nie zauważy albo nie bardzo będzie dostrzegać różnice w porównaniu z odpowiednikiem cyfrowym. Myślę że jak przedstawiasz swoje oczekiwania w sklepie że chcesz się bawić dźwiękiem to sprzedawcy głównie dlatego polecają tego typu instrumenty z uwagi na interfejs czyli że tego typu instrumenty mają wszystko na wierzchu (gałki itp) i tworząc nowe barwy nie grzebiesz w Menu instrumentu. Wiele instrumentów cyfrowych też ma dziś wszystko na wierzchu (bo taska nastała moda) albo ma wystarczającą ilość gałek i suwaków (jak np MODX) choć są i takie które są niemal gołe i na żywo trudno z barwą coś zrobić.
Idąc w "analogi" musisz zapomnieć o graniu również pianinem czy innym instrumentem akustycznym, co nie występuje w cyfrówkach w których są też brzmienia oparte na samplach.

Hardware: Kurzweil PC3K8,  Yamaha Modx 6,  Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, M-Audio ProFire 610, iPad Pro, HP Omen 17
DAW / VST hosts: Cubase 12 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne...
VSTi: NI Komplete 13 Ultimate, Arturia V Collection 9 + Pigments 3.5, Korg Collection 3,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 4 i inne...
Odpowiedz
21.06.2020, 16:38,
#9
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(21.06.2020, 10:38)bestspec napisał(a):
(20.06.2020, 21:51)Muzyczny napisał(a): ....... Zawsze wydawało mi się że np.Yamaha to trochę taki producent wszystkiego......


(20.06.2020, 21:51)Muzyczny napisał(a): Natomiast czy jest w takim razie jakaś przewaga syntezatorów analogowych nad cyfrowymi skoro te pierwsze są od razu polecane? Myślę że zadam jeszcze kilka pytań zanim podejmę decyzję o zakupie.

Jedyna moim zdaniem to tzw analogowe brzmienie (ciepłe i soczyste - w uproszczeniu) ale te stare prawdziwe analogi (nie dzisiejsze kontrolowane cyfrowo) miały też wadę bo porostu się odstrajały.
Co do tego "analogowego" brzmienia to trzeba być pasjonatem (albo poprostu potrafić wyłąpać te niuanse) bo wielu nawet tego nie zauważy albo nie bardzo będzie dostrzegać różnice w porównaniu z odpowiednikiem cyfrowym. Myślę że jak przedstawiasz swoje oczekiwania w sklepie że chcesz się bawić dźwiękiem to sprzedawcy głównie dlatego polecają tego typu instrumenty z uwagi na interfejs czyli że tego typu instrumenty mają wszystko na wierzchu (gałki itp) i tworząc nowe barwy nie grzebiesz w Menu instrumentu. Wiele instrumentów cyfrowych też ma dziś wszystko na wierzchu (bo taska nastała moda) albo ma wystarczającą ilość gałek i suwaków (jak np MODX) choć są i takie które są niemal gołe i na żywo trudno z barwą coś zrobić.
Idąc w "analogi" musisz zapomnieć o graniu również pianinem czy innym instrumentem akustycznym, co nie występuje w cyfrówkach w których są też brzmienia oparte na samplach.
No cóż, YAMAHA MODX7 jest w stanie zmieścić się w moim budżecie ratalnym. Z twoich sugestii wydaje się być najbardziej wszechstronna, jednocześnie nie przesadzona i zapewni na początek dużo frajdy. Tym bardziej, że szukam sprzętu nie na pokaz lecz dla własnego domowego użytku. Chyba że coś z nią konkuruje. A jak podejść do kwestii nagrania i/lub obróbki tego co zagram? Odnalazłem ku swemu szczęściu zagubione fantastyczne aranżacje fortepianowe klasyki jazzu i nuty klasyki, więc mam z czego korzystać. Poza tym jak rozumiem można do przetwarzania dźwięku używać sampli chociażby z czarnych płyt analogowych.    Chyba że to takiej zabawy dźwiękowej służy zupełnie inny sprzęt. 

Odpowiedz
21.06.2020, 21:35,
#10
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(21.06.2020, 16:38)Muzyczny napisał(a):
(21.06.2020, 10:38)bestspec napisał(a):
(20.06.2020, 21:51)Muzyczny napisał(a): ....... Zawsze wydawało mi się że np.Yamaha to trochę taki producent wszystkiego......


(20.06.2020, 21:51)Muzyczny napisał(a): Natomiast czy jest w takim razie jakaś przewaga syntezatorów analogowych nad cyfrowymi skoro te pierwsze są od razu polecane? Myślę że zadam jeszcze kilka pytań zanim podejmę decyzję o zakupie.

Jedyna moim zdaniem to tzw analogowe brzmienie (ciepłe i soczyste - w uproszczeniu) ale te stare prawdziwe analogi (nie dzisiejsze kontrolowane cyfrowo) miały też wadę bo porostu się odstrajały.
Co do tego "analogowego" brzmienia to trzeba być pasjonatem (albo poprostu potrafić wyłąpać te niuanse) bo wielu nawet tego nie zauważy albo nie bardzo będzie dostrzegać różnice w porównaniu z odpowiednikiem cyfrowym. Myślę że jak przedstawiasz swoje oczekiwania w sklepie że chcesz się bawić dźwiękiem to sprzedawcy głównie dlatego polecają tego typu instrumenty z uwagi na interfejs czyli że tego typu instrumenty mają wszystko na wierzchu (gałki itp) i tworząc nowe barwy nie grzebiesz w Menu instrumentu. Wiele instrumentów cyfrowych też ma dziś wszystko na wierzchu (bo taska nastała moda) albo ma wystarczającą ilość gałek i suwaków (jak np MODX) choć są i takie które są niemal gołe i na żywo trudno z barwą coś zrobić.
Idąc w "analogi" musisz zapomnieć o graniu również pianinem czy innym instrumentem akustycznym, co nie występuje w cyfrówkach w których są też brzmienia oparte na samplach.
No cóż, YAMAHA MODX7 jest w stanie zmieścić się w moim budżecie ratalnym. Z twoich sugestii wydaje się być najbardziej wszechstronna, jednocześnie nie przesadzona i zapewni na początek dużo frajdy. Tym bardziej, że szukam sprzętu nie na pokaz lecz dla własnego domowego użytku. Chyba że coś z nią konkuruje. A jak podejść do kwestii nagrania i/lub obróbki tego co zagram? Odnalazłem ku swemu szczęściu zagubione fantastyczne aranżacje fortepianowe klasyki jazzu i nuty klasyki, więc mam z czego korzystać. Poza tym jak rozumiem można do przetwarzania dźwięku używać sampli chociażby z czarnych płyt analogowych.    Chyba że to takiej zabawy dźwiękowej służy zupełnie inny sprzęt. 

MODX ma rejestrator czyli możesz nagrać to co sam zagrasz jako plik audio albo jako zapis midi. Ma też Patter sequencer czyli rejestrator wielościeżkowy w którym nagrywasz sekwencje np nakładając na siebie poszczególne ścieżki (perkusja, bas, pad itp) tworząc tzw patterny które można potem odtwarzać w odpowiedniej kolejności (przypomina tworzenie utworu jak by z klocków, coś na zasadzie jak to się odbywa w programie Ableton).
Do MODX Yamaha daje ciekawe gratisy i w śród nich np Cubase czyli program typu Domowe Studio Nagrań i w nim najwygodniej nagrasz sobie wszystko jeśli zamierzasz dodatkowo do muzyki zaprzęgać komputer/laptop.

MODX ma mnóstwo sampli i można też dodawać nowe ale nie jest samplerem czyli możesz wgrywać już gotowe sample, a nie możesz ich w niej tworzyć(nie wgrasz więc wycinków z winyli i nie przyporządkujesz tego pod odpowiednie klawisze). Samplery to zupełnie inna kategoria instrumentów/urządzeń.
Jeśli cie interesuje samplowanie i tworzenie własnych sampli które potem wgrasz do MODX to z pomoca przychodzi komputer na który dziś jest dużo programów które pełnią role samplera i w większości przypadków mają większe możliwości jak samplery sprzętowe. Jeśli tylko masz komputer/laptop to wystarczy tylko zainstalować odpowiedni program, bo jak wspominałem MODX pełni też funkcję interfejsu audio (zewnętrznej karty muzycznej dla komputera) jeśli ją podepniesz przez USB do komputera więc nic nie musisz dokupować ze sprzętu aby mieć sampler w komputerze.
Yamaha udostępniała za darmo (i chyba jeszcze udostępnia) komercyjny i bardzo fajny program Sample Robot, który automatycznie potrafi sampolować inne instrumenty (zarówno fizyczne jak i te programowe z komputera). Nawet jak by już nie udostępniali to darmowych i dobrych Samplerów do komputera nie brakuje.

Yamaha MODX to tańsza wersja Yamahy Montage która kosztuje kilkanaście tysięcy a główna różnica między nimi to w Montage mamy lepszą klawiaturę, bogatszy interfejs (więcej suwaków i pokręteł) i troche większa pamięć na sample urzytkownika a po za tym oda instrumenty są kompatybilne ze sobą. W choć by pobliżu cenowym nie ma moim zdaniem konkurencji z pośród instrumentów które są jeszcze produkowane bo trudno mi przypomnieć sobie aby coś co kosztuje około 6000zł miało co najmniej dwa typy syntezy i resztę porównywalnych możliwości (bo to możliwości spotykane bliżej 10 000zł). Chyba najtańszy godny rywal to Kurzwail PC4 który kosztuje trochę ponad 8000 zł a reszt już droższa. Jak wspominałem protoplastą MODX jest Yamaha Montage która konkuruje w prostej linii z Korgiem Kronos, Rolandem Fantom czy Nord Stage tyle że konkurenci nie stworzyli dla swoich modeli tańszych wersji które były by odpowiednikami dla MODX i na tym polega przewaga MODX.

Hardware: Kurzweil PC3K8,  Yamaha Modx 6,  Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, M-Audio ProFire 610, iPad Pro, HP Omen 17
DAW / VST hosts: Cubase 12 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne...
VSTi: NI Komplete 13 Ultimate, Arturia V Collection 9 + Pigments 3.5, Korg Collection 3,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 4 i inne...
Odpowiedz
22.06.2020, 08:07, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2020, 12:09 przez Muzyczny.)
#11
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
To wiele wyjaśnia. Grając kiedyś kiedyś na pianinie zdaję sobie sprawę, że różnica między fortepianem YAMAHA a STEINWAY jest wyczuwalna dla pianisty zawodowego a nie ucznia (chociaż między pianinem a fortepianem już dla mnie tak). Na Yamahę Montage tylko popatrzyłem i nie analizuję, ale dzięki za bardzo wyczerpujący wykład. Mimo wszystko jestem zaskoczony tak gigantyczną ilością modeli syntezatorów dostępnych na rynku. Ale skoro mam okazję, spytam jeszcze - kiedy czasem widzę napakowane klawiaturami i innym sprzętem studia muzyczne profesjonalnych muzyków - podglądnąłem u ciebie - używasz wielu programów do obróbki dźwięku - czy taka ilość sprzętu wynika z potrzeby osiągnięcia określonego efektu czy też jak każdy profesjonalista jesteś trochę sprzętowcem z miłości do sprzętu? Bo wiele z używanych  urządzeń wygląda tajemniczo albo po prostu bawi oko (ucho?). Czy do zabawy z dźwiękiem warto inwestować w programy do obróbki dźwięku czy to raczej zupełnie zbędny wydatek dla amatora?

Odpowiedz
23.06.2020, 21:17,
#12
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(22.06.2020, 08:07)Muzyczny napisał(a): To wiele wyjaśnia. Grając kiedyś kiedyś na pianinie zdaję sobie sprawę, że różnica między fortepianem YAMAHA a STEINWAY jest wyczuwalna dla pianisty zawodowego a nie ucznia (chociaż między pianinem a fortepianem już dla mnie tak). Na Yamahę Montage tylko popatrzyłem i nie analizuję, ale dzięki za bardzo wyczerpujący wykład. Mimo wszystko jestem zaskoczony tak gigantyczną ilością modeli syntezatorów dostępnych na rynku. Ale skoro mam okazję, spytam jeszcze - kiedy czasem widzę napakowane klawiaturami i innym sprzętem studia muzyczne profesjonalnych muzyków - podglądnąłem u ciebie - używasz wielu programów do obróbki dźwięku - czy taka ilość sprzętu wynika z potrzeby osiągnięcia określonego efektu czy też jak każdy profesjonalista jesteś trochę sprzętowcem z miłości do sprzętu? Bo wiele z używanych  urządzeń wygląda tajemniczo albo po prostu bawi oko (ucho?). Czy do zabawy z dźwiękiem warto inwestować w programy do obróbki dźwięku czy to raczej zupełnie zbędny wydatek dla amatora?

Żaden ze mnie profesjonalista. Ani nie jestem profesjonalnym muzykiem ani nie nagrywam nic komercyjnie itp. Co najwyżej mogę się nazwać pasjonatem sprzętu i oprogramowania muzycznego który lubi sobie pograć dla przyjemności i pobawić się dźwiękiem i barwą w domowym zaciszu (kiedyś grałem w kilku amatorskich zespołach ale to dawne czasy Wink). Oprogramowaniem w muzyce zająłem się dawno temu jak tylko zaczęło przenikać do studii nagraniowych stąd może spore doświadczenie itp tak samo wcześnie bo ponad 30 lat temu zacząłem się interesować na poważnie syntezatorami (wcześniej tylko pianino i organy) i miałem ich sporo więc coś tam ogarniam Wink.
Mam dużo instrumentów w wersji programowej bo za namiastkę ceny prawdziwego instrumentu ma się wirtualną wersję syntezatora który nie wiele ustępuje oryginałowi a są też i takie wirtualne syntezatory na komputer które możliwościami znacznie przewyższają fizyczne sprzęty (generalnie wirtualne programowe instrumenty mają dziś dużo większe możliwości jak prawdziwe fizyczne syntezatory choć mają tez swoje wady). Ilość sprzętu i oprogramowania w moim przypadku w dużym stopniu wynika z pasji i zainteresowań jak to wszystko działa ale też dla osiągnięcie zamierzonych celów (specyficzne brzmienia danego syntezatora, barwy itp) ale też z chęci posiadania Wink
Na pewno trudniej jest zacząć od wersji komputerowej instrumentów bo to wymaga już trochę wiedzy i dla ciebie łatwiejszym startem będzie fizyczny syntezator jak wspomniany MODX tym bardziej że umożliwia on też korzystanie z programów bez inwestowania w dodatkowy sprzęt jeśli posiadasz tylko w miarę wydajny komputer/laptop. Programy muzyczne mogły by więc być drugim etapem twojej przygody z syntezatorami Wink

Hardware: Kurzweil PC3K8,  Yamaha Modx 6,  Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, M-Audio ProFire 610, iPad Pro, HP Omen 17
DAW / VST hosts: Cubase 12 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne...
VSTi: NI Komplete 13 Ultimate, Arturia V Collection 9 + Pigments 3.5, Korg Collection 3,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 4 i inne...
Odpowiedz
23.06.2020, 22:03, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.06.2020, 22:45 przez Muzyczny.)
#13
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(23.06.2020, 21:59)Muzyczny napisał(a):
(23.06.2020, 21:17)bestspec napisał(a): Żaden ze mnie profesjonalista. Ani nie jestem profesjonalnym muzykiem ani nie nagrywam nic komercyjnie itp. Co najwyżej mogę się nazwać pasjonatem sprzętu i oprogramowania muzycznego który lubi sobie pograć dla przyjemności i pobawić się dźwiękiem i barwą w domowym zaciszu (kiedyś grałem w kilku amatorskich zespołach ale to dawne czasy [Obrazek: wink.gif]). Oprogramowaniem w muzyce zająłem się dawno temu jak tylko zaczęło przenikać do studii nagraniowych stąd może spore doświadczenie itp tak samo wcześnie bo ponad 30 lat temu zacząłem się interesować na poważnie syntezatorami (wcześniej tylko pianino i organy) i miałem ich sporo więc coś tam ogarniam [Obrazek: wink.gif].
Mam dużo instrumentów w wersji programowej bo za namiastkę ceny prawdziwego instrumentu ma się wirtualną wersję syntezatora który nie wiele ustępuje oryginałowi a są też i takie wirtualne syntezatory na komputer które możliwościami znacznie przewyższają fizyczne sprzęty (generalnie wirtualne programowe instrumenty mają dziś dużo większe możliwości jak prawdziwe fizyczne syntezatory choć mają tez swoje wady). Ilość sprzętu i oprogramowania w moim przypadku w dużym stopniu wynika z pasji i zainteresowań jak to wszystko działa ale też dla osiągnięcie zamierzonych celów (specyficzne brzmienia danego syntezatora, barwy itp) ale też z chęci posiadania [Obrazek: wink.gif]
Na pewno trudniej jest zacząć od wersji komputerowej instrumentów bo to wymaga już trochę wiedzy i dla ciebie łatwiejszym startem będzie fizyczny syntezator jak wspomniany MODX tym bardziej że umożliwia on też korzystanie z programów bez inwestowania w dodatkowy sprzęt jeśli posiadasz tylko w miarę wydajny komputer/laptop. Programy muzyczne mogły by więc być drugim etapem twojej przygody z syntezatorami [Obrazek: wink.gif]
Czyli jak rozumiem jeśli uda mi się kupić  MODX7,  to wraz z oferowanymi dodatkami wystarczy na  początek zarówno do gry, tworzenia nagrań, eksperymentów z dźwiękami i ich nagrywania oraz ewentualnie prostej obróbki. W takim razie nie zawracam już głowy. Jeśli to nie kłopot, zachowam twoje namiary i wrócę do rozmowy jeśli MODX mnie pochłonie i będę chciał poszerzyć warsztat. Chyba że sugerujesz bym zaopatrzył się docelowo w cokolwiek jeszcze typu literatura czy konkretne oprogramowanie poszerzające wiedzę i możliwości rejestracji dźwięku. Bo obsługa YAMAHY zajmie mi zapewne dużo czasu nim wynajdę smaczki dźwiękowe o których marzę. 

Zapomniałbym o ważnym pytaniu. W jaki sposób i do czego podłączyć MODX by usłyszeć to co zagram? Same nawet dobre słuchawki to mało. Zestaw HiFi z amplitunerem?

Odpowiedz
23.06.2020, 23:17,
#14
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(23.06.2020, 22:03)Muzyczny napisał(a): W jaki sposób i do czego podłączyć MODX by usłyszeć to co zagram? Same nawet dobre słuchawki to mało. Zestaw HiFi z amplitunerem?

 Jeśli masz HiFi z amplitunerem to od biedy mogło by to posłużyć jako nagłośnienie ale najlepiej by się sprawdziły monitory studyjne bliskiego pola tylko to kolejny zakup więc nie wiem jakie masz możliwości.
W monitorach nie siedzę zbytnio więc liczę że inni koledzy ci w tym temacie podpowiedzą.

Hardware: Kurzweil PC3K8,  Yamaha Modx 6,  Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, M-Audio ProFire 610, iPad Pro, HP Omen 17
DAW / VST hosts: Cubase 12 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne...
VSTi: NI Komplete 13 Ultimate, Arturia V Collection 9 + Pigments 3.5, Korg Collection 3,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 4 i inne...
Odpowiedz
24.06.2020, 13:53,
#15
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(23.06.2020, 23:17)bestspec napisał(a):
(23.06.2020, 22:03)Muzyczny napisał(a): W jaki sposób i do czego podłączyć MODX by usłyszeć to co zagram? Same nawet dobre słuchawki to mało. Zestaw HiFi z amplitunerem?

 Jeśli masz HiFi z amplitunerem to od biedy mogło by to posłużyć jako nagłośnienie ale najlepiej by się sprawdziły monitory studyjne bliskiego pola tylko to kolejny zakup więc nie wiem jakie masz możliwości.
W monitorach nie siedzę zbytnio więc liczę że inni koledzy ci w tym temacie podpowiedzą.
Drążę ostatnio temat sprzętowy po sieci więc niestety rozumiem konieczność zakupu monitorów i zapewne audio interfejsu.  Udźwignąć dam radę tylko ilość rat kredytu się wydłuży nieco  Big Grin Czy w takim razie do  tego rabunku mojego konta powinienem dorzucić coś jeszcze? Typu oprogramowanie, jakieś dodatki sprzętowe??  Marzą mi się prace nad dźwiękiem samodzielnie nagrywanym a potem rozkładanym na kawałki (np.żaby w pobliskim stawie) - czy MODX da radę? Bo rozumiem, że będę musiał zapoznać się z tak czy siak z tworzeniem sampli.

Odpowiedz
24.06.2020, 16:39,
#16
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
Do podłączenia jedynie MODX z monitorami nie potrzebujesz audio interfejsu ani miksera, o ile oczywiście to jedyna rzecz jaką chcesz podłączyć do monitorów. Zresztą MODX ma audio interface w sobie (chodzi o przesyłanie audio bezpośrednio z i do kompa przez USB). Z MODX dostaniesz Cubase który jest DAW-em, czyli w skrócie programem do nagrywania. Monitory by się przydały a do nich kable symetryczne (balanced).

Yamaha P-515, Korg SV-2 73, Kurzweil PC4-7
Odpowiedz
24.06.2020, 16:48,
#17
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(24.06.2020, 13:53)Muzyczny napisał(a):
(23.06.2020, 23:17)bestspec napisał(a):
(23.06.2020, 22:03)Muzyczny napisał(a): W jaki sposób i do czego podłączyć MODX by usłyszeć to co zagram? Same nawet dobre słuchawki to mało. Zestaw HiFi z amplitunerem?

 Jeśli masz HiFi z amplitunerem to od biedy mogło by to posłużyć jako nagłośnienie ale najlepiej by się sprawdziły monitory studyjne bliskiego pola tylko to kolejny zakup więc nie wiem jakie masz możliwości.
W monitorach nie siedzę zbytnio więc liczę że inni koledzy ci w tym temacie podpowiedzą.
Drążę ostatnio temat sprzętowy po sieci więc niestety rozumiem konieczność zakupu monitorów i zapewne audio interfejsu.  Udźwignąć dam radę tylko ilość rat kredytu się wydłuży nieco  Big Grin Czy w takim razie do  tego rabunku mojego konta powinienem dorzucić coś jeszcze? Typu oprogramowanie, jakieś dodatki sprzętowe??  Marzą mi się prace nad dźwiękiem samodzielnie nagrywanym a potem rozkładanym na kawałki (np.żaby w pobliskim stawie) - czy MODX da radę? Bo rozumiem, że będę musiał zapoznać się z tak czy siak z tworzeniem sampli.

Interfejsu audio nie musisz kupować, bo MODX już nim będzie (na początek wystarczy) (było już to pisane)
Modx nie jest samplerem (odtwarza sample ale ich nie tworzy) więc nie nagrasz żaby i musisz je zsamplować w inny sposób (choć by nagrywając telefonem i obrabiając w odpowiednim sofcieWinki potem wgrywając do MODX) (było już to pisane)

Hardware: Kurzweil PC3K8,  Yamaha Modx 6,  Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, M-Audio ProFire 610, iPad Pro, HP Omen 17
DAW / VST hosts: Cubase 12 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne...
VSTi: NI Komplete 13 Ultimate, Arturia V Collection 9 + Pigments 3.5, Korg Collection 3,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 4 i inne...
Odpowiedz
24.06.2020, 17:32,
#18
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(24.06.2020, 16:48)bestspec napisał(a): Interfejsu audio nie musisz kupować, bo MODX już nim będzie (na początek wystarczy) (było już to pisane)
Modx nie jest samplerem (odtwarza sample ale ich nie tworzy) więc nie nagrasz żaby i musisz je zsamplować w inny sposób (choć by nagrywając telefonem i obrabiając w odpowiednim sofcieWinki potem wgrywając do MODX) (było już to pisane)

O samplach pamiętam. Z implementowanym interfejsem rozumiem, że wystarczy podłączyć zestaw aktywnych monitorów i będzie grać. W laptopie zaś wystarczy zainstalować program oferowany wraz z Yamahą i można szaleć? Musze trochę jeszcze postudiować, to co pisałeś o MODX.  Póki co sprowadzenie Yamahy jest trudne technicznie więc i tak muszę czekać. Jeszcze spytam o sprzęt wirtualny. Że kosztuje rozumiem, ale są też wersje free. Próbowałem zainstalować cokolwiek, ale nie wyszło chociaż nie czuję się niedouczony komputerowo.  Czy mógłbyś polecić coś na przyszłość z programów grających i obrabiających dźwięki, które wiesz że zadziałają?

Odpowiedz
24.06.2020, 20:51,
#19
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(24.06.2020, 17:32)Muzyczny napisał(a): Z implementowanym interfejsem rozumiem, że wystarczy podłączyć zestaw aktywnych monitorów i będzie grać. W laptopie zaś wystarczy zainstalować program oferowany wraz z Yamahą i można szaleć?

Dokładnie. Jeszcze żeby używać MODX jako interfejsu audio i korzystać z programów muzycznych trzeba MODX podłączyć do lapropa przez USB. Do puki nie kupisz monitorów możesz na słuchawkach wpiętych do MODX działać albo podłączyć MODX do zestawu HiFi jak posiadasz itp.

(24.06.2020, 17:32)Muzyczny napisał(a): Że kosztuje rozumiem, ale są też wersje free. Próbowałem zainstalować cokolwiek, ale nie wyszło chociaż nie czuję się niedouczony komputerowo.  Czy mógłbyś polecić coś na przyszłość z programów grających i obrabiających dźwięki, które wiesz że zadziałają?

Też już było pisane że jest dużo darmowych i dobrych programów Wink Jak też pisałem do działania z komputerem przydała by się już jakaś wiedza, bo te programy co instalowałeś (tak przypuszczam bo nie podałeś jakie) pewnie się prawidłowo zainstalowały tylko zabrakło najważniejszego składnika czyli Hosta VST.
Wirtualne instrumenty i efekty czy samplery itp działają w specjalnym środowisku czyli można powiedzieć że potrzebują specjalnego programu w którym są uruchamiane. Takim programem jest wspomniany Cubase który dostajesz w komplecie z MODX i jest też on takim  domowym studiem nagrań (zwanym DAW) w którym się wszystko robi czyli nagrywa, miksuje, korzysta z wirtualnych instrumentów i efektów itp.
Jego darmową alternatywą jest np Cakewalk by Bendlab (https://www.bandlab.com/download/assistant/windows). Musisz więc najpierw zainstalować taki program i dopiero będa miały mozliwość działać wirtualne instrumenty bo programy typu DAW są też Hostami VST czyli umożliwiają uruchamianie wirtualnych instrumentów i efektów (w wielkim skrócie). Aby go zainstalować musisz założyć sobie darmowe konto, pobrać program Bendlab Asist i za jego pomocą zainstalować Cakewalk (może nie najłatwiejsza procedura na początek ale może sobie poradzisz - tu jest cała procedura opisana https://help.cakewalk.com/hc/en-us/artic...by-BandLab)

Niektóre wirtualne instrumenty potrafią działać w trybie Standalone czyli samodzielnie bez dodatkowego programu typu Host VST ale z darmowych jest ich bardzo mało i jednym z nich jest (podobno bo tylko o tym czytałem a nigdy go nie instalowałem) instrument o nazwie Helm który możesz pobrać tu:  https://tytel.org/helm/
Zobacz może on będzie ci działać. Ma nawet wirtualną klawiaturę więc myszką sobie pograsz Wink

Hardware: Kurzweil PC3K8,  Yamaha Modx 6,  Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, M-Audio ProFire 610, iPad Pro, HP Omen 17
DAW / VST hosts: Cubase 12 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne...
VSTi: NI Komplete 13 Ultimate, Arturia V Collection 9 + Pigments 3.5, Korg Collection 3,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 4 i inne...
Odpowiedz
25.06.2020, 07:54,
#20
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(24.06.2020, 20:51)bestspec napisał(a):
(24.06.2020, 17:32)Muzyczny napisał(a): Z implementowanym interfejsem rozumiem, że wystarczy podłączyć zestaw aktywnych monitorów i będzie grać. W laptopie zaś wystarczy zainstalować program oferowany wraz z Yamahą i można szaleć?

Dokładnie. Jeszcze żeby używać MODX jako interfejsu audio i korzystać z programów muzycznych trzeba MODX podłączyć do lapropa przez USB. Do puki nie kupisz monitorów możesz na słuchawkach wpiętych do MODX działać albo podłączyć MODX do zestawu HiFi jak posiadasz itp.

(24.06.2020, 17:32)Muzyczny napisał(a): Że kosztuje rozumiem, ale są też wersje free. Próbowałem zainstalować cokolwiek, ale nie wyszło chociaż nie czuję się niedouczony komputerowo.  Czy mógłbyś polecić coś na przyszłość z programów grających i obrabiających dźwięki, które wiesz że zadziałają?

Też już było pisane że jest dużo darmowych i dobrych programów Wink Jak też pisałem do działania z komputerem przydała by się już jakaś wiedza, bo te programy co instalowałeś (tak przypuszczam bo nie podałeś jakie) pewnie się prawidłowo zainstalowały tylko zabrakło najważniejszego składnika czyli Hosta VST.
Wirtualne instrumenty i efekty czy samplery itp działają w specjalnym środowisku czyli można powiedzieć że potrzebują specjalnego programu w którym są uruchamiane. Takim programem jest wspomniany Cubase który dostajesz w komplecie z MODX i jest też on takim  domowym studiem nagrań (zwanym DAW) w którym się wszystko robi czyli nagrywa, miksuje, korzysta z wirtualnych instrumentów i efektów itp.
Jego darmową alternatywą jest np Cakewalk by Bendlab (https://www.bandlab.com/download/assistant/windows). Musisz więc najpierw zainstalować taki program i dopiero będa miały mozliwość działać wirtualne instrumenty bo programy typu DAW są też Hostami VST czyli umożliwiają uruchamianie wirtualnych instrumentów i efektów (w wielkim skrócie). Aby go zainstalować musisz założyć sobie darmowe konto, pobrać program Bendlab Asist i za jego pomocą zainstalować Cakewalk (może nie najłatwiejsza procedura na początek ale może sobie poradzisz - tu jest cała procedura opisana https://help.cakewalk.com/hc/en-us/artic...by-BandLab)

Niektóre wirtualne instrumenty potrafią działać w trybie Standalone czyli samodzielnie bez dodatkowego programu typu Host VST ale z darmowych jest ich bardzo mało i jednym z nich jest (podobno bo tylko o tym czytałem a nigdy go nie instalowałem) instrument o nazwie Helm który możesz pobrać tu:  https://tytel.org/helm/
Zobacz może on będzie ci działać. Ma nawet wirtualną klawiaturę więc myszką sobie pograsz Wink

Odpowiedz
25.06.2020, 08:01,
#21
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
Dzięki za pomoc. Będę więc szukał i próbował. Pozostaje mi czekać aż upatrzony sklep muzyczny będzie miał dla mnie MODX bo cenowo biją konkurencję. Zapewne jeszcze pojawią mi się pytania. To będę niepokoił.

Odpowiedz
25.06.2020, 17:19,
#22
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
Nie traktuj cen widocznych w sklepie jako ostateczne. Zadzwoń i zapytaj czy coś opuszczą. Ja miałem cenę sklepową za MODX6 5200zł a kupiłem za 4700zł z transportem (sklep muzyczny Demo) a za MODX7 chcieli 5100zł  bo pytałem i mi ofertę na e-mail przysłali (teraz trochę więcej pewnie wyjdzie (200-300 zł) bo wtedy nie wiedziano że to taki przebój będzie i że się tak dobrze będzie sprzedawać).
Tak że dzwonić i negocjować Wink

Hardware: Kurzweil PC3K8,  Yamaha Modx 6,  Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, M-Audio ProFire 610, iPad Pro, HP Omen 17
DAW / VST hosts: Cubase 12 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne...
VSTi: NI Komplete 13 Ultimate, Arturia V Collection 9 + Pigments 3.5, Korg Collection 3,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 4 i inne...
Odpowiedz
25.06.2020, 21:28,
#23
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(25.06.2020, 17:19)bestspec napisał(a): Nie traktuj cen widocznych w sklepie jako ostateczne. Zadzwoń i zapytaj czy coś opuszczą. Ja miałem cenę sklepową za MODX6 5200zł a kupiłem za 4700zł z transportem (sklep muzyczny Demo) a za MODX7 chcieli 5100zł  bo pytałem i mi ofertę na e-mail przysłali (teraz trochę więcej pewnie wyjdzie (200-300 zł) bo wtedy nie wiedziano że to taki przebój będzie i że się tak dobrze będzie sprzedawać).
Tak że dzwonić i negocjować Wink

Miałem identycznie z FA-07 w MusicStore na magiczne hasło "muzykuj.com" zgodnie z treścią reklamy na portalu Big Grin  rabat konkretny

Yamaha P-515, Korg SV-2 73, Kurzweil PC4-7
Odpowiedz
26.06.2020, 07:43,
#24
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
Dzięki za podpowiedzi. Ponieważ chcę też kupić  monitory studyjne więc zawsze sprzedaż łączona zostawia pole do negocjacji. A ciekawe że w sklepie informowano mnie, że cen yamahy (akurat o gitarę chodziło)  nie można już negocjować.

Odpowiedz
26.06.2020, 09:01,
#25
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(26.06.2020, 07:43)Muzyczny napisał(a): A ciekawe że w sklepie informowano mnie, że cen yamahy (akurat o gitarę chodziło)  nie można już negocjować.

Gdyby tak było (gdyby to np Yamaha regulowała ceny - to chyba nielegalne) to ceny powinny być wszędzie te same a jak widać nie są.

Hardware: Kurzweil PC3K8,  Yamaha Modx 6,  Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, M-Audio ProFire 610, iPad Pro, HP Omen 17
DAW / VST hosts: Cubase 12 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne...
VSTi: NI Komplete 13 Ultimate, Arturia V Collection 9 + Pigments 3.5, Korg Collection 3,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 4 i inne...
Odpowiedz
26.06.2020, 09:54,
#26
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
Tak zauważyłem to niestety po fakcie, że ceny są różniste. Ale akurat miałem szczęście, bo kupiłem relatywnie taniej niż w wielu sklepach online czy na allegro. Z drugiej strony ten sklep już w trakcie wymiany mejli poinformował mnie że nie mają możliwości negocjacji cen yamahy i cena końcowa będzie taka jak na ich stronie.

Odpowiedz
02.07.2020, 10:27, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.07.2020, 10:37 przez Muzyczny.)
#27
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(26.06.2020, 09:01)bestspec napisał(a):
(26.06.2020, 07:43)Muzyczny napisał(a): A ciekawe że w sklepie informowano mnie, że cen yamahy (akurat o gitarę chodziło)  nie można już negocjować.

Gdyby tak było (gdyby to np Yamaha regulowała ceny - to chyba nielegalne) to ceny powinny być wszędzie te same a jak widać nie są.

No i mam zagwozdkę. Sklep ze sprzętem muzycznym, do którego mam blisko (wrocław muzyczny.pl) zasugerował KORG KROME 88 jako odpowiednik MODX7.
MODX7 znam z twojej relacji  i prawie ja kupiłem. A co w takim razie można powiedzieć dobrego/lepszego/gorszego o KROMie 88? Bo to zdaje się nadal sprzęt cyfrowy.

No i jeszcze syntezator ROLAND - JD-XA za drogi ale znalazłem coś takiego jak Roland System-8 czy Jupiter-xm

One kuszą wyglądem ale rozumiem to bajer

Jak mam wydać te 6 tyś to musze zdobyć chociaż wirtualną pewność zakupu  Huh

Odpowiedz
02.07.2020, 17:54,
#28
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
Sklep zasugerował Korga Krome, tylko że jakiś czas temu Korg wypuścił nowszą wersję Korome SE. Wiele sklepów ma jeszcze na stanie poprzedniego Krome (bez SE) i próbują się ich pozbyć.
Nie jest to zły instrument, ale jak dla mnie nie stanowi konkurencji dla MODX, nawet biorąc pod uwagę tylko same brzmienia, nie rozpatrując możliwości.
Korg poszedł trochę inną drogą niż Yamaha. U Yamahy topowy Montage i MODX mają bardzo dużo ze sobą wspólnego. Natomiast Krome nie ma zbyt wiele z topowego Kronosa, można powiedzieć że prawie nic

Odpowiedz
02.07.2020, 18:06,
#29
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
Poza tym powinniśmy mimo wszystko zestawiać ze sobą Krome 88 z MODX8 i Krome 73 z MODX7. Krome 88 (bez SE) może być cenowo podobny do MODX7 i im rzeczywiście leży...
Natomiast jeden ze sklepów ma jeszcze w swojej ofercie nowiuśkiego MOTIF XF6, który już parę ładnych lat leży sobie w pudełku (mam nadzieję, a nie na wystawie) i czeka na właściciela. Starszy, ale za to flagowiec, solidny sprzęt. No ale tylko 61 klawiszy i nie wiem na ile się nada jako syntezator do poszukiwania dźwięków. Oferta jest chyba jedyna więc nie linkuję, wujek Google znajdzie bez problemu Smile

Yamaha P-515, Korg SV-2 73, Kurzweil PC4-7
Odpowiedz
02.07.2020, 19:42,
#30
RE: Jak wybrać pierwszy bardzo dobry sprzęt
(02.07.2020, 10:27)Muzyczny napisał(a): No i jeszcze syntezator ROLAND - JD-XA za drogi ale znalazłem coś takiego jak Roland System-8 czy Jupiter-xm

One kuszą wyglądem ale rozumiem to bajer

Jak mam wydać te 6 tyś to musze zdobyć chociaż wirtualną pewność zakupu  Huh

Popieram zdanie kolegów. Krome jest słabszy od MODX według mnie. To tylko sampleplayer i nawet tych sampli wgrać się da tylko trochę a oficjalnie wcale (jakoś ten problem poprostu obchodzą bo w specyfikacji nie ma nic o wgrywaniu sampli - jak sie nie mylę). Modx to brzmieniowo i możliwościowo bardziej wszechstronny i zaawansowany syntezator/prawie workstation (brakuje tylko dobrego prawdziwego sekwencera - jest tylko pattern sekwencer).

Wszystkie 3 Rolandy to dobre typowe syntezatory i warte są pokusy tylko że w nich nie pograsz dobrym pianinem jak w MODX (wyjątkiem jest Jupiter X i Xm do których można wgrać rozszerzenie z pianinem (jednak w MODX pianina są na wyższym poziomie bo są większe sample)) musisz się zatem zdecydować czy potrzebny ci typowy syntezator z barwami tylko syntezatorowymi czy tez chcesz mieć dostępne pianina akustyczne i elektryczne itp.

Hardware: Kurzweil PC3K8,  Yamaha Modx 6,  Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, M-Audio ProFire 610, iPad Pro, HP Omen 17
DAW / VST hosts: Cubase 12 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne...
VSTi: NI Komplete 13 Ultimate, Arturia V Collection 9 + Pigments 3.5, Korg Collection 3,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 4 i inne...
Odpowiedz


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czy Roland FP-E50 to dobry wybór dla początkującego? pga 8 1,183 15.12.2023, 01:08
Ostatni post: pga
  Jaki fortepian wybrać Małgosiasz 0 301 09.08.2023, 13:22
Ostatni post: Małgosiasz
  Co wybrać? Korg B2, czy Roland FP-10? Skirlexx123 0 455 19.07.2023, 18:07
Ostatni post: Skirlexx123
  Kawai CN301 vs CA49 - co wybrać? Toluen 1 787 23.06.2023, 15:25
Ostatni post: pawelsz
  Jaki instrument wybrać? Wojt_3254 2 987 14.06.2023, 22:49
Ostatni post: pawelsz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Forum portalu Muzykuj.com | Wróć do góry | | Wersja bez grafiki | RSS