Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roland do nauki - za twardy?
22.09.2016, 11:08,
#1
Roland do nauki - za twardy?
Witam, pierwszy raz na forum...
Szukam pianina cyfrowego w cenie do 4k dla początkującego/ych. Lekcje na pianinie akustycznym, instrument do domu. Nie znam się, więc na razie kieruję się opiniami w necie. Już byłam prawie zdecydowana na Rolanda F-30, ale krążą opinie, że Rolandy mają "twardą" klawiaturę, która wymaga wysiłku. W skrajnych przypadkach pisze się o "innej technice" grania. Czy jest to coś wyczuwalnego dla laika, czy może utrudniać naukę lub męczyć?? Zwłaszcza dla dziecka. Z góry dzięki.

Odpowiedz
22.09.2016, 11:42,
#2
RE: Roland do nauki - za twardy?
Przepraszam ale kto i gdzie napisał takie bzdury, że klawiatura FP30 (bo pewnie o ten model chodzi?) męczy rękę? Pierwsze słyszę!
Jeszcze pytanie - czemu nie akustyczne pianino?

Kawai VPC1, Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II, GarageBand, Roland Quad Capture, Neumann KH120, Grado SR225i
Odpowiedz
22.09.2016, 12:43,
#3
RE: Roland do nauki - za twardy?
(22.09.2016, 11:42)rychubil napisał(a): Przepraszam ale kto i gdzie napisał takie bzdury, że klawiatura FP30 (bo pewnie o ten model chodzi?) męczy rękę? Pierwsze słyszę!
Jeszcze pytanie - czemu nie akustyczne pianino?

Tak, FP-30. Pomyliło mi się z F-20. Nie chcę robić (anty)reklamy nikomu, więc zacytuję, a źródło można wygooglować: