Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Korg Grandstage
20.01.2017, 13:07,
#1
Korg Grandstage
https://www.instagram.com/synthjam/
Nowe stage piano Korga albo nowa twarz SV-1?

Dwie wersje klawiatur 88/73.

7 silników syntezy:
SGX-2
EP-1
CX-3
HD-1
AL-1
Vox Organ
Farfisa Organ

Wśród brzmień fortepianowych zawiera m.in:
New Italian Grand (Fazioli)
New Yamaha Upright
German Grand
Yamaha Grand
Austrian Grand
Berlin Grand
New CP80

400 programów.

Kawai VPC1, Arturia Minilab MkII, kornet, harmonijki diatoniczne Hohner. 
Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II,
GarageBand, Zoom H4n
Roland Quad Capture, Neumann KH120, Harley Benton Tube5, Grado SR225i, Shure SM57, Harpsound Aquiline
Odpowiedz
20.01.2017, 18:47,
#2
RE: Korg Grandstage
No to wojna na StagePiana na całego Smile. Nie wiem czy to konkurent dla RD2000 ale zawsze to coś nowego do wyboru

Odpowiedz
21.01.2017, 17:02,
#3
RE: Korg Grandstage
Bardzo fajne posunięcie.
Nie każdy potrzebuje zaraz Kronosa Smile

Roland HP 605, Yamaha P125
Odpowiedz
21.01.2017, 20:24,
#4
RE: Korg Grandstage
(21.01.2017, 17:02)Dafik napisał(a): Bardzo fajne posunięcie.
Nie każdy potrzebuje zaraz Kronosa Smile

Też tak uważam. Wygląda trochę na zubożone Nord piano:
https://www.youtube.com/watch?v=Zv_Jl8I4AMs
Trzeba poczekać na jakąś prezentację i test, jak to przede wszystkim brzmi, bo na papierze całkiem ładnie ale jak na razie to tylko takie demko:
https://www.facebook.com/kcs.news/videos...546195143/
http://keyszone.boards.net/thread/15/korg-grand-stage

Kawai VPC1, Arturia Minilab MkII, kornet, harmonijki diatoniczne Hohner. 
Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II,
GarageBand, Zoom H4n
Roland Quad Capture, Neumann KH120, Harley Benton Tube5, Grado SR225i, Shure SM57, Harpsound Aquiline
Odpowiedz
23.02.2019, 18:13, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.02.2019, 18:17 przez Qaroll.)
#5
RE: Korg Grandstage
Kupiłem sobie Grandstage'a w wersji 88-klawiszowej. Krótka "recenzja" i porównanie do Kawai ES8, które również posiadam.

Jakość wykonania
Instrument zbudowany jest głównie z aluminium, spód to niestety płyta MDF, boczki są plastikowe. "Chromowane" wstawki pomiędzy boczkami a resztą to również plastik. Na oko dosyć podatny na zarysowania. Gałki, potencjometry i przyciski sprawiają wrażenie bardzo porządnych. Elementy spasowane są bardzo poprawnie, nic nie trzeszczy, nie skrzypi, nie ugina się. Oceniam jakość wykonania na bardzo dobrą, chociaż do Kawaia się to nie umywa. Tam mamy głównie metal i wrażenie niezniszczalności.

Grandstage: 8
ES8: 10


Wygląd
Mi się Grandstage bardzo podoba wizualnie. Połączenie czarnego z quasi-drewnem (przypomina mi ciemne panele podłogowe Big Grin ), czerwone podświetlenie kontrolerów, czytelne wyświetlacze OLED no i to urocze pulsujące logo KORG - wszystko składa się na spójny retro-look. ES8 to zupełne przeciwieństwo GS-a. Czarna metalowa obudowa, na której świetnie wyglądają refleksy światła i to logo Kawai na pionowej "ściance" za klawiaturą, jak w fortepianie. Wygląda bardzo klasycznie, trochę takie czarno-białe zdjęcie z lat 60-tych. Zupełnie inne podejścia do stylingu, ale w mojej opinii:

Grandstage: 9
ES8: 10


Klawiatura
Pomimo, że obie klawiatury dzielą nazwę "RH3", to jest to jeden z niewielu elementów wspólnych. Subtelna faktura kości słoniowej Kawaia bije na głowę śliski plastik Korga. Klawiatura Kawaia jest również zauważalnie szybsza i lżejsza, ale obie pozwalają na dobrą kontrolę dynamiki. W tym aspekcie ktoś, kto lubi cięższe klawisze, być może wybierze Korga. Miałem jakieś 12 lat temu SP-250 i klawiatura pomimo braku zmiany nazwy, na pewno zmieniła się konstrukcyjnie (na plus). Sprawdziłem sygnały MIDI w DAWie - na Korgu łatwiej osiągnąć zarówno niskie (<10) jak i wysokie (>120) poziomy velocity. Na koniec: klawiatura Korga jest bardziej hałaśliwa, jeśli kogoś to obchodzi.

Grandstage: 8
ES8: 9.5 (10 zostawiam na hybrydowe klawiatury)


Moduł brzmieniowy
Myślę, że Korg wygrywa tutaj wyścig wśród stagepian. To w zasadzie Kronos bez możliwości edycji. Kronos, z którego wybrano najlepsze do każdej kategorii. Nie znalazłem ani jednej źle brzmiącej barwy. Od razu zaznaczę, że dema na YouTubie zazwyczaj nie oddają dynamiki fortepianów Korga: recenzenci najczęśniej grają na standardowej krzywej velocity 4-Normal, co znacznie ogranicza brzmienie. Test Muzykuj akurat w tym względzie wypada całkiem nieźle Wink
Z fortepianów mamy do wyboru Yamahę, Fazioli, Bechsteina, Steinwaya i Bechstaina. Jest również tajemniczy "Grandstage piano". Występują one w kilku odmianach (dark, bright, mono), więc coś na każdą okazję. Lepszych Rhodesów jeszcze w keyboardzie nie słyszałem. Pady też są cudowne, świetnie grają z fortepianem. Kawai na tle Korga nie wypada szczególnie korzystnie. O ile nowa seria SK-EX brzmi dużo lepiej niż poprzednia, to dalej jest to dla mnie "utemperowane" brzmienie, trochę bez charakteru, trochę "zbyt ładne". Grandstage to fortepianowo taka Marilyn Monroe, która bez swojego pieprzyka, nie byłaby Marilyn Monroe. ES8 tego pieprzyka brakuje. Jedyna barwa w Kawaiu, która może konkurować z Korgiem, to Rhodes.

Grandstage: 10*
ES8: 8


Funkcjonalności
Grandstage jest bardzo łatwy w obsłudze. Wszystko, czego potrzeba, jest na wierzchu. O to nie było trudno, bo tych możliwości edycji zbyt wiele nie ma. Z fajnych rzeczy: 3-pasmowy EQ z suwakami, pokrętła dla poziomów partii, 64 banki na "ulubione", ciekawe pokrętło od dynamiki (działa jak suwak Dynamics w Pianoteq) i wyjścia XLR z przełącznikiem uziemienia. Jedyne, czego mi naprawdę brakuje, to wewnętrzny rejestrator audio. Żadnego pomysłu bez interfejsu i komputera sobie nie nagramy. USB A służy jedynie do zapisywania ustawień i aktualizacji systemu. Kawaia tutaj nie porównuję, bo to instrument do zupełnie innych zastosowań.

Grandstage: 8.5
ES8: N/A


Podsumowanie
Grandstage to świetnie brzmiące stage-piano, z barwami na najwyższym poziomie (dziadek Kronos), ale oszczędnymi możliwościami edycji. Klawiatura mogłaby być lepsza, za to ciekawie wygląda Smile

*Zauważyłem, że grając fortepianami z wciśniętym pedałem przez dłuższy czas, zaczyna pojawiać się narastający szum. Podejrzewam, że to zostało po prostu nagrane podczas sesji samplingu. Grając z poprawną techniką pedału zjawisko jest niezauważalne - napiszę więcej po zrobieniu kilku eksperymentów.

Klawiszowy samouk. Pop, soul, jazz i worship Angel
Roland FP10, Pianoteq (Electric Pianos, Steinway B, Steingraeber, YC5), Ravenscroft 275, Garritan CFX Lite, Emberton Walker 1955, Addictive Keys Modern Upright
Odpowiedz
23.02.2019, 22:02,
#6
RE: Korg Grandstage
Przede wszystkim gratuluję zakupu!
Cieszę się również, że podzieliłeś się na forum swoimi pierwszymi wrażeniami z użytkowania Korga Grandstage, bo jak dotąd, na forum nie było żadnego użytkownika tego stage piana.

(23.02.2019, 18:13)Qaroll napisał(a): ‎... klawiatura Korga jest bardziej hałaśliwa, jeśli kogoś to obchodzi.‎

Dla mnie akurat to bardzo ważny czynnik więc tym bardziej doceniam to porównanie. 

(23.02.2019, 18:13)Qaroll napisał(a): *Zauważyłem, że grając fortepianami z wciśniętym pedałem przez dłuższy czas, zaczyna pojawiać się narastający szum. Podejrzewam, że to zostało po prostu nagrane podczas sesji samplingu. Grając z poprawną techniką pedału zjawisko jest niezauważalne - napiszę więcej po zrobieniu kilku eksperymentów.

Niestety mam ten sam problem we wtyczce Synthogy Ivory II Grand Pianos. Jeszcze nie wiem co jest przyczyną (najprawdopodobniej charakterystyka techniki samplowania lub brak obróbki odszumienia sampli) ale będę drążył temat. 

Tutaj są przykłady tego szumu nagranego z wtyczki Ivory II GP.
Na samplu Steinwaya D jest najbardziej wyraźny:
https://soundcloud.com/rychubil/steinway-german-d-noise
Bosendorfer szumi znacznie mniej:
https://soundcloud.com/rychubil/bosendorfer-noise
Natomiast Yamaha C7 nie szumi.

Kawai VPC1, Arturia Minilab MkII, kornet, harmonijki diatoniczne Hohner. 
Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II,
GarageBand, Zoom H4n
Roland Quad Capture, Neumann KH120, Harley Benton Tube5, Grado SR225i, Shure SM57, Harpsound Aquiline
Odpowiedz
01.06.2019, 10:40,
#7
RE: Korg Grandstage
Znakomicie zostały w tym demie pokazane nie tylko różnice pomiędzy brzmieniami fortepianów ale też jak świetnie brzmią pianina upright, no i cała reszta z resztą też.
https://www.youtube.com/watch?v=g6ibz0mP...x=2&t=306s
Świetne demo Quaroll, dzięki Smile

Kawai VPC1, Arturia Minilab MkII, kornet, harmonijki diatoniczne Hohner. 
Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II,
GarageBand, Zoom H4n
Roland Quad Capture, Neumann KH120, Harley Benton Tube5, Grado SR225i, Shure SM57, Harpsound Aquiline
Odpowiedz
08.07.2019, 18:13,
#8
RE: Korg Grandstage
Kolejne bardzo ładne i klimatyczne demo Grandstage w wykonaniu kolegi Quaroll. Tym razem w konfiguracji brzmieniowej: Berlin Grand i Warm Pad.
https://youtu.be/E0axTTXSCcY

Kawai VPC1, Arturia Minilab MkII, kornet, harmonijki diatoniczne Hohner. 
Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II,
GarageBand, Zoom H4n
Roland Quad Capture, Neumann KH120, Harley Benton Tube5, Grado SR225i, Shure SM57, Harpsound Aquiline
Odpowiedz
09.07.2019, 17:00,
#9
RE: Korg Grandstage
Jak chcecie posłuchać wszystkich brzmień w Grandstage i innych instrumentach to odsyłam na kanał YouTube użytkownika Ben Allen, sporo mówi o Grandstage, jak i innych instrumentach tego typu. Nie przypominam sobie jednak by powiedział o czymś co przeczytałem na azpianoreviews, a mianowicie o tym, że regulacja głośności knobami nie działa płynnie tylko skokowo tak jak się diody świecą. Możecie potwierdzić, a jeszcze lepiej zaprzeczyć? Wink

P-515, Reface CP; SV-2 73; XK-1c; Eris E5; K271 MKII; AH80 
Odpowiedz
09.07.2019, 18:12,
#10
RE: Korg Grandstage
Bardzo dobrze znam filmiki Bena. Bardzo chwali Grandstage. Co do skokowej regulacji głośności, przekonam się o tym pod koniec lipca a póki co polecam zapytać na privie kolegi Quaroll.

Kawai VPC1, Arturia Minilab MkII, kornet, harmonijki diatoniczne Hohner. 
Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II,
GarageBand, Zoom H4n
Roland Quad Capture, Neumann KH120, Harley Benton Tube5, Grado SR225i, Shure SM57, Harpsound Aquiline
Odpowiedz
11.07.2019, 12:35,
#11
RE: Korg Grandstage
Wysłałem odpowiedź na priv, ale nie jestem pewien, czy nie ma jakiegoś problemu z wiadomościami.
Co do tych knobów, faktycznie jest tak, jak mówi Ben Allen. Zarówno strefy, jak i master zmieniają się skokowo (minimalnie, ale jednak). Podłączając pedał ekspresji jest płynnie, czyli to problem stricte softwareowy.

Klawiszowy samouk. Pop, soul, jazz i worship Angel
Roland FP10, Pianoteq (Electric Pianos, Steinway B, Steingraeber, YC5), Ravenscroft 275, Garritan CFX Lite, Emberton Walker 1955, Addictive Keys Modern Upright
Odpowiedz
11.07.2019, 16:09,
#12
RE: Korg Grandstage
Jest wszystko OK z odpowiedziami, wybacz, że nie odpisałem od razu. Problem jest softwarowy (skalowanie wartości rezystancji zapewne na wartość volume między 0 a 127???) albo jednak w knobach. Bo brzmienia są wybierane skokowo i "ząbki" muszą być nawet jeśli ich nie czuć fizycznie.
Ben Allen nie mówił o knobach akurat.
Fajnie brzmiący instrument, prosty, czasem aż za prosty co może być zaletą. Ale w sumie mógłby być nawet koło tysiąca złotych tańszy gdyby nie dokładali na siłę statywu Sequenz... Funkcjonalny jest chociaż i wygodny?

P-515, Reface CP; SV-2 73; XK-1c; Eris E5; K271 MKII; AH80 
Odpowiedz
12.07.2019, 09:51,
#13
RE: Korg Grandstage
Wyświetlał mi się dziwny komunikat, że wiadomość została wysłana do "brak odbiorcy", stąd wątpliwość Wink

Knoby mają "ząbki", ale wydaje mi się, że ustawiona jest zbyt wysoka czułość. Szczerze mówiąc, mi to zupełnie nie przeszkadza, ot pierdoła, nad którą przeszedłem do porządku dziennego.

Statyw dopełnia retro-look instrumentu, ale oprócz tego jest bardzo stabilny. Sprzedałem swój Z-stand Herculesa, bo na nim jednak klawisz lekko się gibał na boki (w porównaniu do X czy 2X to i tak było nic), a teraz jest sztywno, jakby to było ciężkie, akustyczne pianino. Możliwości regulacji też są spore. No i te wystające rurki można wykorzystać jako wieszak na ciuchy Big Grin Niestety, zbyt mobilny to on nie jest: składanie i rozkładanie trochę czasu zajmuje.

Klawiszowy samouk. Pop, soul, jazz i worship Angel
Roland FP10, Pianoteq (Electric Pianos, Steinway B, Steingraeber, YC5), Ravenscroft 275, Garritan CFX Lite, Emberton Walker 1955, Addictive Keys Modern Upright
Odpowiedz
12.07.2019, 23:18,
#14
RE: Korg Grandstage
Pierdoła przestaje być pierdołą kiedy jesteś na scenie i chcesz płynnie wyciszyć lub podglosnic barwę podczas gry, np. przytrzymując dźwięk pedałem sustain. Zależy co się gra. Do ustawienia presetow regulacja w zupełności wystarczająca.

P-515, Reface CP; SV-2 73; XK-1c; Eris E5; K271 MKII; AH80 
Odpowiedz
22.07.2019, 20:58,
#15
RE: Korg Grandstage
Kolejne pytanie mam.
Ustawiam sobie layer: w sekcji keyboards jakieś piano, w sekcji ensemble jakieś smyki. Da się ustawić tak, żeby pedał ekspresji działał tylko na sekcji ensemble?
I teraz drugie pytanie. Zakładam, że da się tak ustawić jak wyżej.
Zapisuję sobie to ustawienie jako favorite. Przywołuję. Teraz chcę zmienić te smyczki na inne smyczki (np w trakcie gry po ściszeniu pedałem). Czy moje ustawienie pedału ekspresji będzie działać na sekcji ensemble po zmianie barwy czy już nie bo inna barwa?

P-515, Reface CP; SV-2 73; XK-1c; Eris E5; K271 MKII; AH80 
Odpowiedz
22.07.2019, 22:20,
#16
RE: Korg Grandstage
No no! Czyżbyś Paweł przymierzał się do wymiany swojego ... no właśnie! Czego? P-515 czy FA-07 na Grandstage?
Domyślam się że przesłuchałeś już dema Korga. Jak Ci się podobają brzmienia?

P.S. Niestety nie ogram teraz w Sopocie Grandstage. Dzwoniłem do przedstawiciela Korga, gdzie miałem go ogrywać i już go nie mają u siebie a tak na to liczyłem Dodgy

Kawai VPC1, Arturia Minilab MkII, kornet, harmonijki diatoniczne Hohner. 
Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II,
GarageBand, Zoom H4n
Roland Quad Capture, Neumann KH120, Harley Benton Tube5, Grado SR225i, Shure SM57, Harpsound Aquiline
Odpowiedz
22.07.2019, 22:39,
#17
RE: Korg Grandstage
(22.07.2019, 22:20)Rychubil napisał(a): No no! Czyżbyś Paweł przymierzał się do wymiany swojego ... no właśnie! Czego? P-515 czy FA-07 na Grandstage?
Domyślam się że przesłuchałeś już dema Korga. Jak Ci się podobają brzmienia?

Aj tam, od razu wymiany Wink Yamaha ma pewne miejsce w arsenale, jeżeli już to FA, ale to zupełnie inny typ instrumentu niż taki Grandstage. Trudno go zastąpić.
A Grandstage mnie zainteresował bo faktycznie świetnie brzmi i wydaje się szybki w obsłudze, niestety jednocześnie prosty, pytanie czy nie za prosty.
W przyszłości chciałbym mobilne stage piano z 73/76 klawiszami, hammer action ale raczej lekkie, glosnoscia stref na panelu, szybkim dostępem do barw i banków, layerow, splitow. Nasuwa się forte 7, tylko trochę ciezkawy a i brzmieniowo nie mogę jakoś do końca się przestawić. Wszystko co ma Fatar TP100 odpada, na tym się nie da grać Big Grin. Może dopiero kiedyś go wymyślą, nie pali się. Wink

P-515, Reface CP; SV-2 73; XK-1c; Eris E5; K271 MKII; AH80 
Odpowiedz
26.07.2019, 14:40,
#18
RE: Korg Grandstage
Może wpadnijcie obaj do Wawy i sobie tego GS u mnie ogracie Tongue

Klawiszowy samouk. Pop, soul, jazz i worship Angel
Roland FP10, Pianoteq (Electric Pianos, Steinway B, Steingraeber, YC5), Ravenscroft 275, Garritan CFX Lite, Emberton Walker 1955, Addictive Keys Modern Upright
Odpowiedz
26.07.2019, 17:02,
#19
RE: Korg Grandstage
(26.07.2019, 14:40)Qaroll napisał(a): Może wpadnijcie obaj do Wawy i sobie tego GS u mnie ogracie Tongue

Tak chyba trzeba będzie zrobić Smile
... tylko szkoda że już jutro wyjeżdżam z Polski Confused

Kawai VPC1, Arturia Minilab MkII, kornet, harmonijki diatoniczne Hohner. 
Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II,
GarageBand, Zoom H4n
Roland Quad Capture, Neumann KH120, Harley Benton Tube5, Grado SR225i, Shure SM57, Harpsound Aquiline
Odpowiedz
18.08.2019, 12:26,
#20
RE: Korg Grandstage
https://www.thomann.de/pl/korg_grandstag...yboard.htm
https://www.thomann.de/pl/korg_grandstag...yboard.htm

Ktoś chyba poszedł po rozum do głowy i zaczyna sprzedawać bez statywu Sequenz.

P-515, Reface CP; SV-2 73; XK-1c; Eris E5; K271 MKII; AH80 
Odpowiedz
18.08.2019, 12:52,
#21
RE: Korg Grandstage
No i te ceny są kuszące Wink

Kawai VPC1, Arturia Minilab MkII, kornet, harmonijki diatoniczne Hohner. 
Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II,
GarageBand, Zoom H4n
Roland Quad Capture, Neumann KH120, Harley Benton Tube5, Grado SR225i, Shure SM57, Harpsound Aquiline
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Forum portalu Muzykuj.com | Wróć do góry | | Wersja bez grafiki | RSS