Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prosta aplikacja do nauki nut
17.05.2017, 18:17,
#1
Prosta aplikacja do nauki nut
Witajcie,

Od roku uczę się grać na pianie. Okazało się, że pewien kłopot stanowi dla mnie szybkie czytanie nut.
Zawodowo jestem programistą więc postanowiłem użyć nieco technologii aby pomóc sobie w nauce. Stworzyłem prostą stronę internetową. Są na niej wyświetlane losowe nuty na pięcioliniach. Trzeba jak najszybciej zagrać pokazaną nutę. Program mierzy trafność i szybkość użytkownika.

Po dość krótkim czasie moje umiejętności w zakresie czytania nut zaczęły się poprawiać. Narzędzie okazało się skuteczne więc postanowiłem je udostępnić wszystkim zainteresowanym. Zapraszam do korzystania: https://wojciechmalota.github.io/hackthepiano/

Narzędzie jest opensourcowe i bezpłatne. Aby z niego korzystać trzeba mieć pianino cyfrowe z interfejsem MIDI. Trzeba podłączyć pianino do komutera i otworzyć stronę w przeglądarce Chrome lub Opera.

Mam nadzieję, że strona okaże się pomocna!

Odpowiedz
18.05.2017, 22:00,
#2
RE: Prosta aplikacja do nauki nut
Bardzo fajne rozwiązanie! Gratuluje!

Kurzwei PC3x Pc2x , K2600x, fender Rhodes, Novation xio, Novation x station, Yamaha sk20, Yamaha motif rack es ,plg-150  vl . Virus ti Polar, Korg M3 76, Yamaha s90xs, Hammond Sk1 chętnie pomogę.
Odpowiedz
19.05.2017, 16:46,
#3
RE: Prosta aplikacja do nauki nut
Przepraszam za głupie pytania, ale
1. jak trzeba podłączyć pianino do komputera? kablem USB MIDI? Czy zwykłym 5 pinowym MIDI z adapterem na USB?
2. czy wystarczy jak to będzie tylko klawiatura sterująca bez modułu brzmieniowego, czyli wysyłająca komunikaty MIDI, ale nie dźwięki?

Odpowiedz
21.05.2017, 20:05,
#4
RE: Prosta aplikacja do nauki nut
(19.05.2017, 16:46)garit napisał(a): Przepraszam za głupie pytania, ale
1. jak trzeba podłączyć pianino do komputera? kablem USB MIDI? Czy zwykłym 5 pinowym MIDI z adapterem na USB?