Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
standard wykonania Rolanda FP30
13.05.2018, 20:49,
#1
standard wykonania Rolanda FP30
Dzień dobry / Dobry wieczór.

Na wstępie zaznaczę, iż jestem początkującym domowym pianistą: moja muzykalna sztuka to przede wszystkim ćwiczenia ze Szkoły na Fortepian pani Klechniowskiej. Przede mną ostatnie z ćwiczeń książki.
Mimo wczesnego etapu wykonawczej kariery nie jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o dziedzinę instrumentów klawiszowych: świat syntezatorów nie jest mi obcy.
Nie powiem jednak, iż jestem znawcą.

Zdecydowaną większość ćwiczeń grałem na skromnym syntezatorze Korg X5D. Na początku kwietnia Korga zamieniłam na Rolanda FP30.
Piękny instrument, piękna klawiatura i pewne wątpliwości...

1. Głośniki Rolanda FP30 wyraźnie szumią - bez względu na ustawiony poziom głośności (instrument może być zupełnie wyciszony), gdy siedzi się lub stoi obok instrumentu, słychać szum. Gdy do instrumentu podłączy się słuchawki lub gdy instrument podłączy się do miksera, głośniki Rolanda są wyłączane i poziom szumu zdecydowanie spada, i wydaje się, że nie jest słyszalny. Jednak wystarczy zrobić test: wyłączyć instrument - robi się jeszcze ciszej. Oznacza to, że i ten szum (przy podłączonych słuchawkach lub podłączonym mikserze) jest wystarczająco głośny, by go usłyszeć.
Przysłuchałem się dwóm innym egzemplarzom FP30, w dwóch sklepach. Odniosłem wrażenie, że ich głośniki szumią tak samo mocno. (Raz mój egzemplarz porównany był bezpośrednio z instrumentem z ekspozycji). Dodać trzeba, że w sklepie trudno jest usłyszeć szum gdy stoi się obok instrumentu - w sklepie jest zbyt głośno. Potrzeba domowego zacisza.

Nawiasem mówiąc: