Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Monitory do fortepianu - wątpliwości
26.01.2019, 04:26,
#1
Monitory do fortepianu - wątpliwości
Witajcie!

Odwiedziłem wczoraj sklep muzyczny, celem przesłuchania wybranych przeze mnie oraz dostępnych w tamtejszym sklepie monitorów bliskiego pola z przednim bass refleksem (muszą stać tuż pod ścianą), których chciałbym głównie używać do odsłuchu mojej wtyczki fortepianowej Synthogy Ivory II Grand Pianos. Zabrałem ze sobą swojego laptopa wraz z wtyczką, kartę dźwiękową Roland Quad Capture i poprosiłem w sklepie o podpięcie tej samej klawiatury sterującej jaką sam posiadam (Roland FP-30). Podpięto Rolanda FP-10 ale jego właściwości jako klawiatury sterującej były te same.

Przesłuchałem w tym celu 5 par monitorów:
- KRK Rokit RP8,
- Kali Audio LP-6,
- Focal Alpha 65,
- Focal Alpha 80,
- Adam A7X.
Chciałem również przesłuchać monitory Presonus Eris E8 ale niestety nie były dostępne do odsłuchu, ponieważ były już spakowane dla klienta.
Pomieszczenie odsłuchowe było oddzielone od reszty powierzchni sklepowej, szczelnie zamykanymi drzwiami a monitory były umiejscowione na trzy-poziomowym stole, ustawione w diagonalu na wprost do grającego więc warunki do odsłuchu rzekłbym znakomite. Monitory były podpinane do mojej karty dźwiękowej kablami zbalansowanymi poprzez mikser.

Moim faworytem były już wcześniej upatrzone przeze mnie monitory Focal Alpha 65, które jak się okazało (na moje ucho) "ogólnie" najlepiej wypadły w stosunku cena a jakość brzmienia. Przesłuchałem tańsze KRK i Kali oraz wiele droższe Adamy, żeby się przekonać na ile będą (dla mnie) duże różnice pomiędzy nimi a Focalami i czy np. warto dopłacić dużo więcej do Adamów A7X lub czy może nie warto nawet płacić za Focale, bo te tańsze będą dla mnie wystarczająco satysfakcjonujące.
Po krótkim przesłuchaniu monitorów z 8" membraną, szybko stwierdziłem, że membrany 8" będą dla mnie zbyt mocne i skupiłem się już tylko na membranach 6,5".
Po przesłuchaniu monitorów Kali Audio LP-6, Focal Alpha 65 i Adam A7X, stwierdziłem, że różnica pomiędzy Kali a Focalami była dość słyszalna a różnica pomiędzy Focal a Adam niewielka. Różnica pomiędzy Focal a Kali objawiała się szczególnie w kwestii selektywności brzmienia na plus dla Focali, zwłaszcza w dolnym rejestrze, gdzie Kali, jak dla mnie grały nieco zlanym dźwiękiem. Stwierdziłem więc, że w tym przypadku warto dopłacić do Focali za selektywność. Natomiast różnica pomiędzy Focalami a Adamami była dla mnie tak niewielka, że raczej nie dopłaciłbym tak dużej kwoty pieniędzy, do tak małej różnicy w dźwięku.

Muszę teraz tu wspomnieć, że jak dotąd grałem na swojej wtyczce tylko i wyłącznie na słuchawkach (AudioTechnica ATH-M50X) i jestem zachwycony brzmieniem jakie z nich słyszę. Szukając monitorów bliskiego pola miałem nadzieję, że znajdę takie samo a nawet jeszcze lepsze brzmienie ...a tu niestety spore rozczarowanie.
Mam wrażenie, że każde z wcześniej wymienionych monitorów, nawet te najdroższe Adamy, nie dają tak pełnego i bogatego dźwięku jakie dają mi moje słuchawki. W brzmieniu tych wszystkich monitorów jest jedna wspólna cecha -brzmią jak dla mnie nieco pudełkowo i głucho. Brakuje mi w nich soczystości i tzw. "mięcha" jakie słyszę w moich słuchawkach. Szczerze - jestem nieco zawiedziony rezultatem mojego przesłuchiwania monitorów, ponieważ spodziewałem się efektu wręcz odwrotnego i zamiast potocznego efektu - Wow! zaistniał raczej efekt - hmm :/
Życzyłbym sobie, żeby w moich warunkach domowych okazało się zupełnie inaczej i żebym mógł stwierdzić - no jednak monitory brzmią naturalnie, soczyście i bogato ale oczywiście tego się nie dowiem, dopóki ich nie kupię, z czym nadal się wstrzymuję.

Moje wątpliwości w tej kwestii są teraz takie:
- Co jeśli w warunkach domowych takie monitory zabrzmią tak samo jak zabrzmiały w sklepie? Czy jest na to jakieś rozwiązanie albo czy jest jakieś inne rozwiązanie na tak dobre brzmienie fortepianu jakie otrzymuję w moich słuchawkach?
- Jeśli nie ma, to czy jest to kwestia przyzwyczajenia się i zaakceptowania tego co finalnie dają monitory?
- Czy może oczekuję zbyt wiele od monitorów i popełniam błąd konfrontując je ze słuchawkami?

Napiszcie co o tym sądzicie lub jakie jest Wasze doświadczenie w tej materii dźwiękowej.

Pozdrawiam

Kawai VPC1, Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II, GarageBand, Roland Quad Capture, Neumann KH120, Grado SR225i
Odpowiedz
26.01.2019, 07:26,
#2
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
To dowód na to jak wymagające jest brzmienie fortepianu. Przy muzyce elektronicznej takiej jak Tangerine Dream, lub orientalnych klimatach Dead Can Dance czy muzyce filmowej, bogatej w smyczki i dęte blaszane moje Focale Alpha 80 sprawdzają się bardzo dobrze. Właśnie takie brzmienia głównie wydobywam z Yamahy MODX, wspomagając ją Blofeldem i dźwięk jest potężny, potrafi zatrzepać wątrobą. Czuję wypełnienie całego pokoju brzmieniem.
Alphy są monitorami bliskiego pola i ich przeznaczeniem jest praca nad aranżacją, montażem. miksem, natomiast zastosowane jako nagłośnienie dla syntezatorów spełniają moje oczekiwania.
Prawda że dźwięk jest inny niż na słuchawkach, ale po prostu inny a nie gorszy.
Te Focale są dość specyficzne jak na monitory, mają uniwersalny charakter i widziałem przykłady zastosowania ich jako kolumny HiFi.

Odpowiedz
01.02.2019, 21:23,
#3
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Nawiązując do innego wątku w dziale studio, ta regulacja filtrem półkowym poniżej 250 Hz w Focalach 80tkach czy poniżej 300Hz w mniejszych to marzenie. Chciałbym mieć coś takiego w swoich Presonusach. Mam filtr HPF 80 lub 100 Hz ale to nie to samo, bo odcina dół a nie ścisza. Tyle, że za cenę jednej Alphy mam parę Presonusów. Alpha 50 - byłyby dla chyba idealne patrząc na specyfikację.

@Rychubil
wiem, że szukasz monitorów, które brzmią jak najbliżej brzmienia sluchawkowego. Tylko, że słuchawki to jeden przetwornik, który gra całym pasmem w tym szczególnie środkiem. Może weź pod uwagę też konstrukcje trzydrożne? Fizyki nie oszukamy, monitory dwudrożne zawsze mają mniejszą lub większą dziurę w paśmie tam gdzie jest podział zwrotnicy, nawet jeśli tej dziury nie będzie widać na wykresie to w paśmie środkowym, na które ucho jest najbardziej wyczulone tweeter jeszcze nie daje rady, a woofer już nie daje rady z wiernością odsłuchu. Tak mi się wydaje.
Może coś typu Fostex PM 641? 841?

Yamaha P-515, Yamaha Reface CP; Korg SV-2 73; Hammond XK-1c
Odpowiedz
01.02.2019, 23:38,
#4
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
(01.02.2019, 21:23)pawelsz napisał(a): @Rychubil
Może weź pod uwagę też konstrukcje trzydrożne?

A wiesz że o tym nie pomyślałem? Brzmi to logicznie.
Dzięki za podpowiedź Smile przeszperam rynek monitorów trójdrożnych ale raczej w wyższej półce niż te Fostexy.
Obecnie waham się pomiędzy Adam A7X, Focal Shape 65 a Neumann KH120.

Kawai VPC1, Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II, GarageBand, Roland Quad Capture, Neumann KH120, Grado SR225i
Odpowiedz
02.02.2019, 00:09,
#5
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
według mnie monitory zawsze będą brzmieć sucho - bo taka ich rola
żeby było miękko, ciepło i z oddechem to może zestaw z subwoferem?

Odpowiedz
02.02.2019, 00:17,
#6
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Moim skromnym zdaniem nigdy nie będziesz miał odsłuchu z monitorów podobnego jak w słuchawkach. Sam efekt przestrzeni jest zupełnie inny bo w słuchawkach nawet otwartych słyszysz tzw środek w głowie a na monitorach jak by lekko przed sobą raczej więc już choćby to będzie inaczej. W słuchawkach dużo łatwiej o dobry dół i monitorom ciężko będzie w tym temacie dociągnąć dlatego szukaj kolumn z dobrym basem ale i dużą skutecznością. Mimo wszystko i tak raczej będziesz się musiał przyzwyczaić do monitorów.
Miałem podobny problem bo długo grałem tylko na słuchawkach Sennheiser HD555 a kiedy podłączyłem się do zestawu kina domowego Monitor Audio Bronze 7 na którym koncerty w 5.1 czy w czystym stereo brzmią super to klawisz wydawał mi sie brzmieć jakoś dziwnie płasko nienaturalnie itp (odsłuchiwałem go w stereo). Natomiast szybko mi to mineło i przestało przeszkadzać i po pewnym czasie jak założyłem słuchawki to efekt był odwrotny bo do słuchania na słuchawkach musiałem się przyzwyczaić.

Hardware: Kurzweil PC3K8,  Yamaha Modx 6,  Access Virus Ti2 desktop,  Waldorf Blofeld, Roland Fantom XR, M-Audio ProFire 610, iPad AiR2, HP Omen 17
DAW / VST hosts: Cubase 10,5 Artist, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne...
VSTi: NI Komplete 12, Arturia V Collection 7 + Pigments, Korg Collection 2 + Triton,IK Multimedia: Sample Tank 3 MAX/4 SE, Syntronik Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology i inne...
Odpowiedz
02.02.2019, 00:27,
#7
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
(02.02.2019, 00:09)paskud napisał(a): według mnie monitory zawsze będą brzmieć sucho - bo taka ich rola

To wiadomo ale chyba nie widzę lepszej opcji.

(02.02.2019, 00:09)paskud napisał(a): żeby było miękko, ciepło i z oddechem to może zestaw z subwoferem?

Miałem już taki i dziękuję. Roland CM110 - szumofon bez średnicy. Po za tym mnie nie trzeba wielkiego basu do fortepianu.

Kawai VPC1, Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II, GarageBand, Roland Quad Capture, Neumann KH120, Grado SR225i
Odpowiedz
02.02.2019, 01:21, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.02.2019, 01:42 przez Valtari.)
#8
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Dobre monitory 3-drożne, lub 2.5 drożne swoje kosztują. W tańszych w środku również będzie tanio, więc raczej stawiałbym na lepsze dwudrożne niż tańsze trójdrożne

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3290495.html

https://audio.com.pl/vademecum/faq/audio...wudroznych

Odpowiedz
02.02.2019, 02:27,
#9
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Panowie! Dzięki za cenne wypowiedzi, które rozwiały moje wszelkie wątpliwości, tak więc temat monitorów trójdrożnych umarł w (zbyt drogich) butach Wink

Kawai VPC1, Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II, GarageBand, Roland Quad Capture, Neumann KH120, Grado SR225i
Odpowiedz
02.02.2019, 15:50,
#10
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Jeszcze ewentualnie, będąc dalej adwokatem diabła Smile ), można się zwrócić w stronę jakichś konkretniejszych głośników "komputerowych" np. seria Edifier Studio. Często mają nawet wykresy charakterystyki, można je znaleźć na takiej to ruskiej stronie. Choć nie wiem jak to gra, nie miałem, znalazłem tylko porównanie moich Geniusów do jakichś innych tego typu głośniczków i już widzę, ze wypadają słabo.

Hi-Fi i multimedia
https://www.ixbt.com/ds/

A tutaj monitory studyjne
http://prosound.ixbt.com/monitors.html

Yamaha P-515, Yamaha Reface CP; Korg SV-2 73; Hammond XK-1c
Odpowiedz
02.02.2019, 18:02,
#11
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Miałem kiedyś jakieś niby dość wysoko opiniowane Geniusy do oglądania filmów z laptopa i szczerze powiedziawszy, to tylko do tego się w miarę nadawały. Edifier nie są niczym lepszym.

Kawai VPC1, Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II, GarageBand, Roland Quad Capture, Neumann KH120, Grado SR225i
Odpowiedz
02.02.2019, 18:36,
#12
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
A brałeś pod uwagę tańsze ale bardzo chwalone JBL serii 3, niedawno wyszły modele mkII, które zarobiły nagrodę http://e-muzyk.eu/nowosci/1157/tec-award...nologiczna
Ja je słuchałem.

Roland FA 08, Kurzweil PC361, Arturia Beatstep, Analog Lab, Hauptwerk, Yoshimi, ZynAddSubFX, Addictive Keys Studio Grand, Pianoteq 6, Organteq, Focusrite Scarlett Studio 2nd Gen., Behringer XR12, JBL LSR 306p
Odpowiedz
02.02.2019, 18:59,
#13
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Że względu na jedyną możliwość ustawienia monitorów pod samą ścianą, wziąłem pod uwagę tylko i wyłącznie monitory z przednim bass reflexem. Te JBL mają z tyłu.

Kawai VPC1, Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II, GarageBand, Roland Quad Capture, Neumann KH120, Grado SR225i
Odpowiedz
02.02.2019, 20:33,
#14
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
...ale mają w mk2 niwelację odbicia.

Roland FA 08, Kurzweil PC361, Arturia Beatstep, Analog Lab, Hauptwerk, Yoshimi, ZynAddSubFX, Addictive Keys Studio Grand, Pianoteq 6, Organteq, Focusrite Scarlett Studio 2nd Gen., Behringer XR12, JBL LSR 306p
Odpowiedz
02.02.2019, 21:33,
#15
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Odbicie nie jest całkowicie zniwelowane, ale rozwiązania najwyraźniej są na tyle skuteczne że można te monitory postawić blisko ściany.
Odpowiednio wyprofilowany otwór bas refleks to znany temat chyba u każdego producenta. Jedni kombinują z długim i wąskim otworem jak na przykład w Presonusach. Inne ciekawe rozwiązania to powierzchnia wewnętrzna otworu przypominająca powierzchnię piłki golfowej, lub "nagwintowana" jak wnętrze lufy karabinu.
W wspomnianych przez Zagoora JBL serii 3 MK2 również odpowiednio wyprofilowano otwór bas refleks, oprócz tego dodano do korekcji filtr, którym możemy zredukować o 1.5 dB lub 3 dB zakres pasma, do którego dostrojone są otwory bas refleks.
Więc filtrem tym ograniczamy sprawność całego głośnika w zakresie niskich częstotliwości.
Niektórzy producenci mają na to prostsze rozwiązanie, dodając...gąbki o odpowiednim ksztacie, służące do zatkania otworu bas refleks, w przypadku gdy kolumna stoi blisko ściany Smile

Odpowiedz
02.02.2019, 23:13,
#16
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Biorąc pod uwagę moje przyszłe ustawienie monitorów tuż przy ścianie, to nie wiem czy chciałbym kombinować z tylnym bass reflexem, co nie daje do końca gwarancji poprawności wydobywanego z nich basu a skoro są konstrukcje z przednim, to czemu nie korzystać. Po za tym to słuchałem już monitorów tej klasy, jak Krk Rokit czy Kali LP6 oraz nieco wyższej jak Focal Alpha czy Adam A7X i jest jednak różnica. Założony budżet obecnie pozwala mi nawet na więcej, dlatego też skłaniam się do Focali Shape i Neumannów KH120 Wink lecz póki co wiedzę na ich temat posiadam jedynie z opinii innych.

Kawai VPC1, Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II, GarageBand, Roland Quad Capture, Neumann KH120, Grado SR225i
Odpowiedz
04.02.2019, 12:36,
#17
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Panowie, stało się!
Zamówiłem parę monitorów Neumann KH 120 Smile
Planowana dostawa na sobotę 9go lutego.
Dziękuję raz jeszcze wszystkim, którzy odpowiadali w wątku ...a szczególnie dziękuję Valtari, za dodatkowe wsparcie po za forum Smile

Kawai VPC1, Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II, GarageBand, Roland Quad Capture, Neumann KH120, Grado SR225i
Odpowiedz
04.02.2019, 14:30,
#18
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Sam się zastanawiam nad kupnem monitorów więc liczę że się podzielisz wrażeniami ;-)

Hardware: Kurzweil PC3K8,  Yamaha Modx 6,  Access Virus Ti2 desktop,  Waldorf Blofeld, Roland Fantom XR, M-Audio ProFire 610, iPad AiR2, HP Omen 17
DAW / VST hosts: Cubase 10,5 Artist, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne...
VSTi: NI Komplete 12, Arturia V Collection 7 + Pigments, Korg Collection 2 + Triton,IK Multimedia: Sample Tank 3 MAX/4 SE, Syntronik Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology i inne...
Odpowiedz
04.02.2019, 14:38,
#19
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
(04.02.2019, 14:30)bestspec napisał(a): ... liczę że się podzielisz wrażeniami ;-)

No Ba! Oczywiście Smile
P.S. Przewidziana dostawa na 11go lutego, ponieważ jedna sztuka płynie ze Szwecji.

Kawai VPC1, Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II, GarageBand, Roland Quad Capture, Neumann KH120, Grado SR225i
Odpowiedz
04.02.2019, 21:29,
#20
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Tylko dopilnuj, żeby Ci nie przysłali dwóch lewych albo dwóch prawych Big Grin

Odpowiedz
04.02.2019, 21:33,
#21
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Big GrinBig GrinBig Grin
Albo jeden do słuchania a drugi do odsłuchu Huh

Kawai VPC1, Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II, GarageBand, Roland Quad Capture, Neumann KH120, Grado SR225i
Odpowiedz
16.02.2019, 16:55,
#22
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Nie jestem specjalistą od akustyki, nagrań studyjnych i ogólnie pojętej produkcji muzycznej ale nie mniej jednak chciałbym skreślić kilka zdań na temat moich niedawno nabytych monitorów Neumann KH120.
Moje doświadczenie w tej materii, to zaledwie dwukrotna wizyta w sklepach muzycznych, z czego pierwsza miała miejsca dawno temu i w fatalnych warunkach zgiełku sklepu a druga dość niedawno ale już w o wiele lepszych warunkach, wyciszonego pokoju odsłuchowego. Odsłuchałem tam wówczas monitory KRK Rokit RP8, Kali Audio LP-6, Focal Alpha 50, 65 i 80 oraz Adam A7X.

Jak już wcześniej pisałem Focale Alpha najbardziej przypadły mi do gustu lecz wystąpił problem z przesterami w niższych rejestrach w barwie fortepianu, co niestety zdyskwalifikowało te monitory. Rozważałem potem Adamy, ponieważ nie chciałem schodzić półkę niżej na KRK czy Kali, które mi nie odpowiadały pod względem selektywności i basu. Adamy owszem grały selektywnie i czysto ale nadal czegoś mi w nich brakowało - nie poczułem tzw. efektu Wow! Przeszkadzał mi nadal dla mnie słyszalny efekt pudełka Confused
Niestety nie było możliwości odsłuchu lepszych monitorów, takich jak Focal Shape czy Neumann KH120 w moim kraju gdzie mieszkam (Szkocja) a wycieczka do Londynu, gdzie na pewno mógłbym je odsłuchać, na ten moment nie wchodziła w grę. Poczytałem więc bardzo uważnie co mają do powiedzenia użytkownicy tychże monitorów i po wyciągnięciu wniosków, zdecydowałem się na zakup Neumannów KH120 w ciemno. Oczywiście zrobiłem coś, przed czym zawsze każdego tu przestrzegam i odradzam, czyli kupowanie sprzętu muzycznego bez wcześniejszego odsłuchania - karygodne Dodgy

Neumanny obecnie stoją na statywach trój- nożnych, podpięte do pasywnego kontrolera głośności (http://www.muzykuj.com/forum/showthread.php?tid=2308) za pomocą symetrycznych (zbalansowanych) kabli XLR Neutrik Van damme. Tak nawiasem, są to moje pierwsze monitory.

Budowa.
Niewielka, bardzo zwarta, matowa, lekko chropowata, grafitowa obudowa robi wrażenie oszlifowanego kamienia czy głazu. Duże zagłębienie głośnika wysoko-tonowego wyglądem przypomina mi czarną dziurę, niczym z innego wymiaru - absolutne Science Fiction Rolleyes Ogólnie jego budowa sprawia wrażenie bardzo solidnej konstrukcji i pewnie dlatego, ten monitor często jest używany jako sprzęt mobilny.

Odsłuch.
No i tu opisać wrażenia z odsłuchu Huh
Obecnie jestem na etapie przesłuchiwania płyt CD, moich ulubionych dzieł muzyki klasycznej ale i też elektronicznej. Ograłem już na nich wstępnie wtyczkę Ivory II oraz E-piana Yamahy Reface CP. Grając wpierw na wtyczce Ivory II, wreszcie nie usłyszałem tego niezbyt miłego efektu pudełka, które słyszałem na wcześniejszych monitorach, nawet na Adamach. Soczystość, selektywność i przestrzeń jest powalająca. Nie brakuje mi wcale basu w moich 15m2 mojego pokoju, zwłaszcza w fortepianie. Jest on wystarczająco słyszalny i bardzo kontrolowany. Oczywiście gdybym słuchał hip-hopu czy drum and bassu, byłoby go pewnie stanowczo za mało ale nie słucham.

Kiedy puściłem fragment 11tej Symfonii Dymitra Szostakowicza (połowa drugiej części), to aż mi się włosy najeżyły na plecach a przy zejściu orkiestry z fortissmo tutti do pianissimo smyczków kompletnie mnie zatkało, dosłownie aż do łez - nie żartuję! Nigdy tak nie przeżyłem muzyki z głośników. Finał 3ej Symfonii Karola Szymanowskiego a właściwie jego ostatnie takty, w którym podstawę basową grają: kontrafagot, harfa, fortepian, organy i kontrabas, brzmią tak realnie, że aż nie do uwierzenia. Chóry w Requiem Mozarta, czy chór a capella w utworach Arvo Parta - aż chce się z nimi śpiewać. Kotły, blacha - niesamowicie realnie!
Teraz przerwa w klasyce i leci elektronika ze ścieżki dźwiękowej "Stranger things" - oj jest moc!

Ujmując krótko - czuję się jak na szczycie K2 Rolleyes
Dzięki Valtari - mam je również dzięki Tobie Smile

Kawai VPC1, Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II, GarageBand, Roland Quad Capture, Neumann KH120, Grado SR225i
Odpowiedz
17.02.2019, 00:09,
#23
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Czyli zakup spełnił oczekiwania ? Smile
Kiedyś kompletując swój zestaw Hi-FI nawet nie przypuszczałem, że monitory studyjne które określane są jako "bliskiego pola" mogą z powodzeniem nadawać się do wypełniania dźwiękiem całego pomieszczenia. Jednak wydaje się to sprawdzać jedynie w przypadku monitorów z wyższej półki.

Gratuluję zakupu i myślę że dzięki tym Neumannom jeszcze nie raz odkryjesz coś nowego w utworach, które wydawały Ci się już dobrze poznane Smile

Odpowiedz
17.02.2019, 00:17,
#24
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Gratuluję wyboru (w ciemno nie w ciemno, choć też uważam, że w ciemno, to się można w mały palec u nogi uderzyć), ważne, że sukces! Marzenia są po to by je spełniać i sycić się tą chwilą. Zazwyczaj najsłabszym ogniwem w torze audio jest głośnik i wydaje mi się, że wiem o czy mówisz zachwycając się płynącym z niego brzmieniem. Życzę wielu godzin pod wrażeniem, choć wiem, że wystarczą takie sekundy, żeby całymi dniami mieć radochę.

Roland FA 08, Kurzweil PC361, Arturia Beatstep, Analog Lab, Hauptwerk, Yoshimi, ZynAddSubFX, Addictive Keys Studio Grand, Pianoteq 6, Organteq, Focusrite Scarlett Studio 2nd Gen., Behringer XR12, JBL LSR 306p
Odpowiedz
17.02.2019, 03:56,
#25
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
(17.02.2019, 00:09)Valtari napisał(a): Czyli zakup spełnił oczekiwania ? Smile

Spełnił??? Nawet przerósł je Smile

(17.02.2019, 00:09)Valtari napisał(a): Gratuluję zakupu i myślę że dzięki tym Neumannom jeszcze nie raz odkryjesz coś nowego w utworach, które wydawały Ci się już dobrze poznane Smile

Dokładnie tak się dzieje i dzięki temu, na nowo lecz inaczej słucham swojej muzyki a mam tego tyle do przesłuchania, że nie wiem kiedy Ja to wszystko odsłucham.

Pamiętam jak początkowo wzbraniałem się przed wzięciem ich w ogóle pod uwagę a to jednak one okazały się tym czarnym koniem.
Niesamowita przygoda z pięknym finałem
Rolleyes

(17.02.2019, 00:17)zagoor napisał(a): choć też uważam, że w ciemno, to się można w mały palec u nogi uderzyć),

Hehe Big Grin dobre! Oj i to można się nieźle rąbnąć, jak rąbnąłem się kiedyś kupując zestaw 2.1 Rolanda CM110 Dodgy

(17.02.2019, 00:17)zagoor napisał(a): Marzenia są po to by je spełniać i sycić się tą chwilą.

O taaak Smile

(17.02.2019, 00:17)zagoor napisał(a): Zazwyczaj najsłabszym ogniwem w torze audio jest głośnik i wydaje mi się, że wiem o czy mówisz zachwycając się płynącym z niego brzmieniem.

Dokładnie! Dlatego też kupując dobrze brzmiący instrument (czy to hardware czy wtyczka - nie ważne), nie powinno się oszczędzać na jego nagłośnieniu - spory błąd!

(17.02.2019, 00:17)zagoor napisał(a): Życzę wielu godzin pod wrażeniem, choć wiem, że wystarczą takie sekundy, żeby całymi dniami mieć radochę.

To prawda. Często w całym, nawet długim utworze, tylko te kilka sekund przyprawia nas o dreszcze.

P.S. Nawet nie macie pojęcia jak przez Neumanny zaniedbałem swoje podstawowe obowiązki domowe, włącznie z odżywianiem się
Confused
https://imgur.com/a/RKzZK70

Kawai VPC1, Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II, GarageBand, Roland Quad Capture, Neumann KH120, Grado SR225i
Odpowiedz
17.02.2019, 15:53,
#26
RE: Monitory do fortepianu - wątpliwości
Gratuluję wyboru! Teraz nie pozostaje nic innego jak się nim cieszyć. Fajnie że mają siatkę również na wooferach.
Swoją drogą nigdy bym nie pomyślał, żeby wykonać monitory/kolumny z aluminium!

Yamaha P-515, Yamaha Reface CP; Korg SV-2 73; Hammond XK-1c
Odpowiedz


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jakie monitory studyjne polecacie do studia Mr.Pinczer 0 814 03.08.2019, 08:31
Ostatni post: Mr.Pinczer
  Budżetowe monitory bliskiego pola Rychubil 2 2,729 26.06.2018, 00:05
Ostatni post: Rychubil

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Forum portalu Muzykuj.com | Wróć do góry | | Wersja bez grafiki | RSS