Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak podłączyć Klawiaturę Sterującą Oberheim MC 1000/76 klawiszy?
24.10.2019, 10:51,
#1
Jak podłączyć Klawiaturę Sterującą Oberheim MC 1000/76 klawiszy?
Witam Wszystkich serdecznie,
zalogowałem sie do serwisu bo chciałem wrócić do nauki gry na instrumentach. Kiedyś grałem w szkole muzycznej, ale bardzo dawno i na pianinie. Kupiłem klawiaturę sterującą Oberheim MC 1000/76 klawiszy i powiem szczerze - jestem laikiem strasznym - bo bylem przekonany, że kupiłem KeyBoard. Klawiatura sterująca oczywiście nie wydaje dźwięku sama z siebie. Oczywiście walnąłem sie łbem w ścianę po zakupie. Także bądźcie już dla mnie wyrozumiali, bo łeb bolał strasznie. Już sie nacierpiałem. Wiem ze powinienem tę klawiaturę połączyć z modułem brzmieniowym lub komputerem. Czy może mi ktoś w skrócie napisać jak powinienem podejść do tematu, żeby podłączyć to do komputera i jakie parametry powinien spełniać komp i jaki soft i kartę powinien mieć żeby żeby było ok i dać mi jakąś instrukcję obsługi? Taka jak dla głupiego na początek?

Jak to zgrać na początek żeby to miało sens miało duże możliwości a jednocześnie były wydane do tego rozsądne pieniądze?
Będę bardzo wdzięczny za wsparcie. Nawet spotkam się z kimś, żeby mi ktoś pomógł. Odwdzięczę się. Mieszkam w Warszawie.
pozdrawiam
Sebastian

Odpowiedz
25.10.2019, 12:54,
#2
RE: Jak podłączyć Klawiaturę Sterującą Oberheim MC 1000/76 klawiszy?
Cześć Sebastian. Potrzebujesz:
- kabla MIDI to USB (podłączasz kabel do MIDI-OUT w klawiaturze i USB do laptopa/komputera)
- laptop/komputer (przydałaby się przyzwoita karta dźwiękowa, na potrzeby nowoczesnych wtyczek 8GB RAM, jakiś procesor i5, dysk SSD)
- wtyczki VST

Zanim rozwinę ostatni punkt, daj znać, co to są dla Ciebie "rozsądne pieniądze"? I jakimi dźwiękami chcesz grać, zależy Ci głównie na fortepianie?

Klawiszowy samouk. Pop, soul, jazz i worship Angel