Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Korg SV2
06.01.2021, 20:08,
#31
RE: Korg SV2
Również mam wersję 1.25 z lutego 2018. Strzał przy włączeniu to podobno coś powszechnego w tym instrumencie, kiedyś znalazłem wątek na jakimś forum, natomiast trzaski przy zmianie akordu występują przy może dwóch czy trzech brzmieniach

Odpowiedz
06.01.2021, 20:17, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.01.2021, 20:22 przez Valtari.)
#32
RE: Korg SV2
Trochę odchodzimy od tematu SV2 ale jeszcze wrzucę link o tym trzasku Blofelda

https://forum.estradaistudio.pl/viewtopic.php?t=26997

W testowanym przez Pawła egzemplarzu też tak było

http://www.muzykuj.com/testy/instrumenty...t,616.html

Jest o tym napisane przy opisie wyglądu

Odpowiedz
18.01.2021, 21:20,
#33
RE: Korg SV2
(04.01.2021, 00:29)pawelsz napisał(a): najlepszy Wurli jest z Yamahy mimo wszystko, ale muszę sobie to przegrzebać i pokręcić gałkami Smile

Po pewnym czasie gdy wyciągnąłem z edytora barwę Classic Wurly już nie jestem tak do końca przekonany do tego co napisałem wcześniej Smile jest dobrze. 
Z fortepianów chyba najbardziej uniwersalny i "najrówniej brzmiący" jest Italian, następnie Japan. 
Przydaje się korektor z parametrycznym środkiem, ściszyłem sobie to co mi się wzbudza bądź to z monitorów bądź po prostu w moim pokoju czyli jakieś 130-150 Hz zależnie od barwy. Trochę ująłem też środka fortepianowi Japan wokół 3.2 kHz ale w dość szerokim paśmie. Można to bardzo precyzyjnie dostroić, fajna rzecz, a przy okazji nauczyć się jak operować parametrem Q korektora Smile

Yamaha P-515, Korg SV-2 73, Kurzweil PC4-7
Odpowiedz
19.01.2021, 00:14,
#34
RE: Korg SV2
Ciekawe czy Italian to Fazioli ?

Odnośnie zrównoważenia pasma barw fortepianowych, to ja popełniłem błąd kupując Focale Alpha 80 do zbyt małego dla nich pokoju. Barwy syntetyczne brzmią potężnie z 8 calowych przetworników, ale żeby dało się grać fortepianem musiałem skorygować na -6dB częstotliwość 250Hz (akurat taka jest możliwość korekcji w Focalach ), dodatkowo mikser umożliwiał skorygowanie częstotliwości 100Hz i tu też trochę odjąłem. Zlikwidowało to wpadanie w rezonans niskich częstotliwości, ale do ideału nadal daleko. Dzisiaj kupiłbym monitory 6 lub 6,5 calowe.

Odpowiedz
03.02.2021, 20:25,
#35
RE: Korg SV2
(19.01.2021, 00:14)Valtari napisał(a): Ciekawe czy Italian to Fazioli ?

Odnośnie zrównoważenia pasma barw fortepianowych, to ja popełniłem błąd kupując Focale Alpha 80 do zbyt małego dla nich pokoju. Barwy syntetyczne brzmią potężnie z 8 calowych przetworników, ale żeby dało się grać fortepianem musiałem skorygować na -6dB częstotliwość 250Hz (akurat taka jest możliwość korekcji w Focalach ), dodatkowo mikser umożliwiał skorygowanie częstotliwości 100Hz i tu też trochę odjąłem. Zlikwidowało to wpadanie w rezonans niskich częstotliwości, ale do ideału nadal daleko. Dzisiaj kupiłbym monitory 6 lub 6,5 calowe.

raczej na pewno Fazioli, bo jaki inny.

Nagrałem o co chodzi z tymi niedoskonałościami w Hamburg Steinway w SV-2, C4 to nasze c1.

Hamburg Grand, akordy As i A (C#5 ostatni dźwięk), artefakt słychać od 0m24s
https://voca.ro/13YNJ6PMaHcB

Hamburg Classic, akordy G i As (C5 ostatni dźwięk), artefakt słychać w 0m25s i od 0m28s
https://voca.ro/1dfI2U4QkttH

Hamburg Jazz, akordy Bb i B (H) (D#5 ostatni dźwięk), artefakt słychać w 0m23s i od 0m26s
https://voca.ro/15k1tRuI1ldI

Hamburg NoRes, akordy G, Ab, A, Bb, B (H), C, (E5 ostatni dźwięk) brak artefaktu, to jest wersja brzmienia bez rezonansu współalikwotowego, czy tam sympatycznego
https://voca.ro/1hG9d7LxklFb

nagrane na rejestratorze P-515 przez wejście analogowe na pendrive.

Yamaha P-515, Korg SV-2 73, Kurzweil PC4-7
Odpowiedz
04.02.2021, 17:12,
#36
RE: Korg SV2
No faktycznie, ale założę się że podczas grania utworów tego brudu nie słychać. Pytanie czy mając w głowie że taki efekt występuje potrafisz podczas grania odciąć się od tego, czy mimo wszystko wsłuchujesz się Smile

Dzięki za te nagrania, uwielbiam analizować takie materiały Smile

Odpowiedz
04.02.2021, 19:16,
#37
RE: Korg SV2
(04.02.2021, 17:12)Valtari napisał(a): No faktycznie, ale założę się że podczas grania utworów tego brudu nie słychać. Pytanie czy mając w głowie że taki efekt występuje potrafisz podczas grania odciąć się od tego, czy mimo wszystko wsłuchujesz się Smile

Dzięki za te nagrania, uwielbiam analizować takie materiały Smile

Nie chodzi o brud (a swoją drogą poziom szumu w samplach jest spory, ale ponoć Korgi tak mają), chodzi o wyjątkowo ostry i nienaturalny atak poprzedzający następnie dość głuche wybrzmienie. Właśnie problem w tym, że zauważyłem to grając cokolwiek gdy pojawiał się dźwięk cis2 bądź C#5 w fortepianie Hamburg Grand (czyli pierwszym w kategorii PIANO 1). A dźwięk jest akurat "pod ręką" i to coś występuje w takiej warstwie dynamiki, którą naturalnie wyzwalam najczęściej. I każdy jakiś pasaż A dur czy kawałek tej skali przechodzi przez ten dźwięk i słychać to jak potknięcie. Dlatego mimo, że Hamburg brzmi całkiem dobrze (choć trochę surowo), to na tyle często to się pojawiało, że ze wszystkich swoich ulubionych Hamburg wywaliłem.
Później okazało się, że w jego odmianach także to występuje tylko przy sąsiednich dźwiękach. Stąd moje przypuszczenie, że zrobili z każdego jednego fortepianu trzy zwyczajnie transponując cały zestaw próbek w górę lub w dół o półton czy dwa.

Podobna rzecz była np. w Rolandzie RD-700NX i np. FP-7F, pewnie FP-80 itd. (Grand Piano, Ballade Grand i Bright Grand, dokładnie tak samo, Ballade obniżony, Bright podwyższony).
http://forum.pianoworld.com/ubbthreads.p...ost1612354
niestety obrazki wcięło, wpisz w google grafika "dpbsd project" i zobaczysz o co chodzi. Generalnie analiza czy każdy klawisz ma własną próbkę czy są rozciągane, liczba warstw dynamiki, zapętlenia próbek itd.... bardzo ciekawe.

Może użyję tego Hamburga bez rezonansu (który jest naprawdę mocny w Korgu, może i trochę przedobrzyli). Ale trzeba powiedzieć, że sama próbka brzmi naprawdę dobrze. Yamaha sterylna w porównaniu. Nie wiem czy nagrywanie Yamahy na rejestrator wewnętrzny Yamahy jest analogiczne do nagrywania Korga na rejestrator Yamahy przez wejście mini jack, pewnie nie, ale wątpię bym mógł podać wyjście z Yamahy na wejście Big Grin

Yamaha P-515, Korg SV-2 73, Kurzweil PC4-7
Odpowiedz
08.02.2021, 22:42,
#38
RE: Korg SV2
A ja atak pominąłem przy odłuchach Smile skupiając się na wybrzmiewaniu. Pisząc o brudzie miałem na myśli pewnego rodzaju charczenie, które pojawia się gdy grasz z wciśniętym pedałem sustain.

Wątek z pianoworld już przeczytałem.

Pewnie jest różnica w nagrywaniu Yamahy na wbudowanym rejestratorze Yamahy w porównaniu z podaniem zewnętrznego sygnału z Korga. Dłuższa droga sygnału dla Korga i jakiś tam udział kabli po drodze. Ale myślę że dla analizy charakterystycznych cech brzmienia nie ma to znaczenia, bo błędy w próbkowaniu czy dajmy na to zbyt szybki zanik w wybrzmiewaniu usłyszy się w każdym przypadku.

Chętnie bym posłuchał próbek Italian, zarówno przykłady wybrzmiewania akordów czy pojedynczych nut jak i swobodne granie tym brzmieniem w pełnym zakresie dynamiki Smile

Odpowiedz
12.05.2021, 19:11, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.05.2021, 19:26 przez pawelsz.)
#39
RE: Korg SV2
Mawiają do trzech razy sztuka Smile będzie dość Smile jest ok, późniejsza produkcja jest lepsza. Kupować.

[Obrazek: c93def0b91ca.jpg]

Yamaha P-515, Korg SV-2 73, Kurzweil PC4-7
Odpowiedz


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  KORG Grandstage X - Odświeżone flagowe stage piano od Korga bestspec 1 228 20.01.2024, 18:40
Ostatni post: pawelsz
  Korg Opsix MKII oraz Opsix, Modwave i Waveste w module bestspec 0 136 19.01.2024, 20:58
Ostatni post: bestspec
  Korg MicroKorg2 - nowa wersna znanego witualnego analoga bestspec 0 107 19.01.2024, 20:50
Ostatni post: bestspec
  Korg KingKong Neo - nowy mniejszy brat Korg KingKong bestspec 0 106 19.01.2024, 20:46
Ostatni post: bestspec
  Korg Pa5X - nowy topowy keyboard od Korga bestspec 10 4,141 03.10.2023, 06:05
Ostatni post: GoOrange

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Forum portalu Muzykuj.com | Wróć do góry | | Wersja bez grafiki | RSS