DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
|
09.08.2020, 13:13,
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.08.2020, 13:17 przez GoOrange.)
|
||||
|
DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
Przepraszam jeśli pytanie jest z natury tych banalnych, ale zasadniczo dopiero zaczynam...
Taki setup, komputer z DAW, oraz z podłączonym syntezatorem. Chcę "rejestrowac", a potem edytowac to co zagram, tak jak z klawiaturą MIDI. Oczywiście zapewne tak się da. Nurtuje mnie jednak kilka kwestii. 1. Używam brzmień Fantoma podczas grania (i nagrywania). Kiedy zechcę wyedytowac to co nagrałem a później odtworzyć, jaki instrument zagra? Domyślam się że Fantom ze swojego banku brzmień? 2. Co, jeśli będę chciał odtworzyć to nagranie bez podpiętego instrumentu? Tu nasuwa mi się na myśl Zenology. 3. Na ile można przenosić w obie strony sceny i sekwencje pomiędzy Fantomem a komputerem? Pytanie ma na celu zrozumienie na ile sam komputer może być Rolandem Fantomem dla kogoś kto ten instrument posiada (już opłacone licencje, poniesiony wydatek itp.). Oraz w drugą stronę, co można z komputera wrzucić do Fantoma (sekwencje, sceny itp.) Druga część watku, to komputer z DAW i instrumentami nie mającymi nic wspólnego z Rolandem. Oczywiście zdaję sobie sprawę że Fantom może być klawiaturą sterującą dla oprogramowania, które będzie działać podobnie, jak podłączony instrument fiyczny. Ile z tych brzmień instrumentów można wrzucić do Fantoma i na jakiej zasadzie? Domyślam się że z samymi brzmieniami może być problem, ale np. sekwencje, rytmy itp? Chodzi o to żeby móc wykorzystać to, co zrobione zostało na komputerze, bez podłączania go do Rolanda. |
|||
09.08.2020, 20:00,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
(09.08.2020, 13:13)GoOrange napisał(a): Przepraszam jeśli pytanie jest z natury tych banalnych, ale zasadniczo dopiero zaczynam... Zadałeś tak ogólne pytania że aby odpowiedzieć trzeba by napisać książkę albo odpowiedzieć najprościej "przeczytaj instrukcje" ![]() Myślę że za dużo oczekujesz od komputera na początek. Komputer nie będzie nigdy Fantomem choć powinieneś rozwinąć o co dokładnie ci chodzi. Zenology ma zbliżone możliwości do Fantoma jeśli chodzi o pojedyncze barwy (nie ma trybu Scene) więc po odłączeniu fantoma w DAW (zakładając że nagrywałeś ścieżki MIDI a nie audio) na każdej ścieżce MIDI musiał byś włączyć Zenology z odpowiednią barwą, ustawieniem procesora efektów i miksera (panorama, głośność itp) i wtedy powinno wyjść na to samo albo bardzo podobnie ale komputer sam za ciebie tej roboty nie wykona jeśli miałeś na to nadzieje. Należy tez pamiętac że Zenolgy nie ma barw Supernatural i V-Piano więc barwowo jakaś różnica miedzy nimi jest.
Hardware: Kurzweil PC3K8, Waldorf Iridium desktop, Yamaha Modx 6, Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, iPad Pro,
DAW / VST hosts: Cubase 13 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne... VSTi: NI Komplete 14 Collector's Edition, Arturia V Collection X + Pigments 5, Korg Collection 5,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 6 i inne. |
|||
09.08.2020, 20:17,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
Co do pierwszej części. Oczywiście chodzi O MIDI.
Ciągle jednak nie rozumiem co gra na komputerze jak już nagram to MIDI z Fantoma na PC? Jaki instrument? Czy może to być sam Fantom skoro jest podłączony do komputera wraz ze swoim bankiem brzmień? |
|||
09.08.2020, 20:54,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
(09.08.2020, 20:17)GoOrange napisał(a): Co do pierwszej części. Oczywiście chodzi O MIDI. Jak grasz Fantomem i nagrywasz MIdi do komputera to komputer zapisuje dane MIDI (komunikaty wciśnięcia kalwiszy i ich zwalniania, wysokości dźwięku (który klawisz) i dynamiki itp). Jak to odtwarzasz to te komunikaty graja Fantomem zastępując twoje granie - w mega uproszczeniu ![]() Można też po nagraniu w miejsce Fantoma podstawić inny instrument fizyczny albo wirtualny i wtedy zagra inny instrument a nie Fantom (wskazać ścieżce Midi do jakiego instrumentu ma wysłać nagrane komunikaty MIDI aby ten instrument je odtworzył)- też w uproszczeniu
Hardware: Kurzweil PC3K8, Waldorf Iridium desktop, Yamaha Modx 6, Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, iPad Pro,
DAW / VST hosts: Cubase 13 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne... VSTi: NI Komplete 14 Collector's Edition, Arturia V Collection X + Pigments 5, Korg Collection 5,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 6 i inne. |
|||
15.08.2020, 20:10,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
Dzięki za to uproszczenie, dzięki temu wszystko czego na tą chwilę potrzebuję, zrozumialem. Czy jest jakiś standard na "podkładanie" podobnych instrumentów / brzmień po otworzeniu MIDI na innym urządzeniu?
|
|||
15.08.2020, 22:28,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
(15.08.2020, 20:10)GoOrange napisał(a): Dzięki za to uproszczenie, dzięki temu wszystko czego na tą chwilę potrzebuję, zrozumialem. Czy jest jakiś standard na "podkładanie" podobnych instrumentów / brzmień po otworzeniu MIDI na innym urządzeniu? Standard to jest ale niesie z sobą spore ograniczenia i moim zdaniem jest mało przydatny. Jest nim np GM (General MIDI) i jego nowsza wersja czyli GM2 (ROland zrobił swoje rozwinięcie o nazwie GS a Yamaha XG) Standard GM korzysta z 128 barw a GM2 GS i XG dodatkowo jeszcze uwzględniają wariacje tych 128 barw głównych (inne niuanse pomijam). Problem w tym że oba Twoje urządzenia muszą być zgodne z tym standardem oraz musisz w utworze wykorzystywać barwy z tego standardu aby na innym instrumencie utwór zabrzmiał tak samo lub możliwie podobnie. W instrumentach fizycznych typu Workstation często spotka się któryś z tych standardów (najczęściej GM2 w tych nowych) ale już w śród wirtualnych instrumentów jest tylko kilka. Barwy które ci się podobają i na których pewnie oparłeś swój pierwszy SONG z dużym prawdopodobieństwem strzelę że w większości będą z poza standardu GM/GM2 więc taka jest przydatność tych standardów ![]() Przydają się głównie do robienia gotowców/podkładów na wesela ![]()
Hardware: Kurzweil PC3K8, Waldorf Iridium desktop, Yamaha Modx 6, Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, iPad Pro,
DAW / VST hosts: Cubase 13 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne... VSTi: NI Komplete 14 Collector's Edition, Arturia V Collection X + Pigments 5, Korg Collection 5,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 6 i inne. |
|||
21.08.2020, 09:46,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
Jaka liczba sciezek ścieżek MIDI w sekwencerze, programie DAW jest optymalna? Zdaję sobie sprawę że powstało wiele, nie tylko klasycznych kompozycji na jeden instrument...
![]() Niemniej jednak nurtuje mnie pytanie, od ilu warstw kompozycje nabierają profesjonalnego charakteru? |
|||
21.08.2020, 10:43,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
Nie wiem jaką muzykę chcesz nagrywać, natomiast wyobraź sobie przeciętny zespół ilu ludzi w nim jest, ile mają instrumentów, dodaj do tego 3 ścieżki na zapas (jakieś efekty specjalne raz/kilka razy na utwór) i masz to czego potrzebujesz
![]()
Obecnie: Kurzweil PC4-7, Yamaha CK61, P-515
W przeszłości: Casio CTK-120; Hammond XK-1c; Korg SV-2 73; Kurzweil ME-1; Roland FA-06, FA-07, FP-80; Yamaha DGX-305, Reface CP |
|||
21.08.2020, 10:50,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
(21.08.2020, 09:46)GoOrange napisał(a): Jaka liczba sciezek ścieżek MIDI w sekwencerze, programie DAW jest optymalna? Zdaję sobie sprawę że powstało wiele, nie tylko klasycznych kompozycji na jeden instrument... Ilość ścieżek raczej o tym nie przesądza a bardziej tzw mastering czyli aby to profesjonalnie brzmiało (głośności, panorama, equqlizacja itp) no i nie bez znaczenia jest sama treść i dojrzałość muzyczna materiału. Jeśli ktoś nie zna się np na komponowaniu i nagrywaniu orkiestry symfonicznej to choć by stworzył utwór na 500 ścieżek to pewnie arcydziełem to nie będzie ![]()
Hardware: Kurzweil PC3K8, Waldorf Iridium desktop, Yamaha Modx 6, Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, iPad Pro,
DAW / VST hosts: Cubase 13 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne... VSTi: NI Komplete 14 Collector's Edition, Arturia V Collection X + Pigments 5, Korg Collection 5,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 6 i inne. |
|||
21.08.2020, 10:57,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
(21.08.2020, 10:43)pawelsz napisał(a): Nie wiem jaką muzykę chcesz nagrywać, natomiast wyobraź sobie przeciętny zespół ilu ludzi w nim jest, ile mają instrumentów, dodaj do tego 3 ścieżki na zapas (jakieś efekty specjalne raz/kilka razy na utwór) i masz to czego potrzebujesz Na logikę tak to sobie właśnie wyobrażam, ale klikam teraz w Zenology i niektóre brzmienia juz na start składają się jakby z kilku (nie mówię o scenach). Czysto akademicko myśląc to kilkanaście takich instrumentów i może być tam słychać kilkadziesiąt różnych warstw. Stąd moje pytanie, bo o ile wyobrażam sobie odwzorowanie całej orkiestry symfonicznej instrument po instrumencie, o tyle zastanawiam się jak to wygląda w muzyce elektronicznej. Jeden z utworów JM Jarre odwzorowalem na kilku ścieżkach. |
|||
21.08.2020, 14:38,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
(21.08.2020, 10:57)GoOrange napisał(a):(21.08.2020, 10:43)pawelsz napisał(a): Nie wiem jaką muzykę chcesz nagrywać, natomiast wyobraź sobie przeciętny zespół ilu ludzi w nim jest, ile mają instrumentów, dodaj do tego 3 ścieżki na zapas (jakieś efekty specjalne raz/kilka razy na utwór) i masz to czego potrzebujesz Barwa wielowarstwowa to wciąż barwa którą gra jeden człowiek (jak instrument) więc zapisze się to na jednej ścieżce. Generalnie chyba niepotrzebnie zbyt akademicko podchodzisz do tematu. Wierz mi raczej nikt nie będzie dociekał na ilu ścieżkach nagrałeś swoje dzieło że brzmi tak jak brzmi. Aby ci jeszcze bardziej namieszać mogę cię zapewnić że jak JM Jarre nagrywał ten sam utwór co ty to zapisał go na o wiele wiele większej ilości ścieżek jak ty ![]()
Hardware: Kurzweil PC3K8, Waldorf Iridium desktop, Yamaha Modx 6, Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, iPad Pro,
DAW / VST hosts: Cubase 13 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne... VSTi: NI Komplete 14 Collector's Edition, Arturia V Collection X + Pigments 5, Korg Collection 5,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 6 i inne. |
|||
21.08.2020, 17:09,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
No dobra, ale czy automaty perkusyjne, ot taki TR-808 odtwarzają sekwencję na jednej czy wielu ścieżkach? Zakładając że to jedna ścieżka, to chyba mimo wszystko jest dość duża elastyczność
![]() Piszę to nie żeby podważać słuszność nagrywania perkusji na wielu ścieżkach, czy w ogóle tego co mówisz, tylko zastanawiam się od którego momentu zaczyna się już sztuka dla sztuki? W praktyce to pytanie to też kwestia na ile może być przydatny najtańszy Ableton Live, który jak widzę jest dodawany do wielu produktów, czy powinienem brać pod uwagę ten dodatek wybierając klawiaturę MIDI. Będę niedługo szukał jakiejś małej wersji do komputera i Zenology. |
|||
21.08.2020, 18:18,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
(21.08.2020, 17:09)GoOrange napisał(a): No dobra, ale czy automaty perkusyjne, ot taki TR-808 odtwarzają sekwencję na jednej czy wielu ścieżkach? Zakładając że to jedna ścieżka, to chyba mimo wszystko jest dość duża elastyczność No jaka elastyczność? A jak chcesz szybko podnieść proporcje głośności instrumentów w zapisie MIDI perkusji i zwiększyć dynamikę np stopy to jak masz ją na osobnej ścieżce zrobisz to w sekundę a jak masz wszystko na jednej ścieżce to musisz już się grzebać w zapisie midi itd. Tak samo jak chcesz zmienić np brzmienie stopy która jest pod klawiszem przykładowo C2 na tą z pod klawisza D2 to wystarczy całą ścieżkę stopy przetransponować o 2 półtony w górę i już a mając wszystko na jednej ścieżce trzeba się grzebać w edycji zapisu MIDI. Nie piszę tego złośliwie ale kompletnie nie rozumie po co zawracasz sobie takimi sprawami głowę. Czy myślisz że w muzyce wszystko jest zdefiniowane i jak będziesz nagrywał na 6 ścieżkach to będziesz bardziej profesjonalny jak ten co nagał by to samo na 9 lub odwrotnie? Szkoda czasu ![]() ![]() (21.08.2020, 17:09)GoOrange napisał(a): W praktyce to pytanie to też kwestia na ile może być przydatny najtańszy Ableton Live, który jak widzę jest dodawany do wielu produktów, czy powinienem brać pod uwagę ten dodatek wybierając klawiaturę MIDI. Będę niedługo szukał jakiejś małej wersji do komputera i Zenology. NIe musisz czekać na Abletona Live Lite (bo taka wersja jest dołączana do sprzętów) który jest mocno okrojony (nie wymieniają tej wersji na ich stronie bo jest dodawana jako dodatek a nie sprzedawana ale jest bardziej okrojona jak sprzedawana oficjalnie wersja Ableton Live Intro która jest najtańsza) . Są darmowe programy DAW o których już się tu na forum napisałem (np Cakewalk by Bendlab (pełnowartościowy) czy Tracktion Waveform Free (trochę okrojona ale nie aż tak jak Ableton Lite raczej)) więc możesz już teraz zacząć z nich korzystać aby choć by rozwiać swoje wątpliwości co do sposobów nagrywania itp.
Hardware: Kurzweil PC3K8, Waldorf Iridium desktop, Yamaha Modx 6, Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, iPad Pro,
DAW / VST hosts: Cubase 13 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne... VSTi: NI Komplete 14 Collector's Edition, Arturia V Collection X + Pigments 5, Korg Collection 5,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 6 i inne. |
|||
12.02.2025, 17:07,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
I znowu fajny watek, ktory bardzo fachowo wyjasniles @bestspec
Czytajac wszystko nasunelo mi sie pytanie. Jesli pracujac nad midi w DAW, rozbije sobie np. perkusje na kilka sciezek do latwej edycji, to moze byc tak, ze w rezultacie koncowym caly plik zajmie np. 20 sciezek. Jak wtedy zaladowac taki midi do fizycznego workstation, skoro ma on ograniczenie do 16 sciezek. Druga rzecz, zauwazylem ze np. rozbijajac perkusje na kilka sciezek, wszystkie i tak przypisujemy do kanalu 10. Tak samo z basem. Jeden kanal, chyba 2 a nieraz jest do niego przypisanych kilka sciezek. Czy zawsze tak jest, czy stosuje sie tez 1:1 (sciezka:kanal) |
|||
12.02.2025, 21:17,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
(12.02.2025, 17:07)krajewski26 napisał(a): I znowu fajny watek, ktory bardzo fachowo wyjasniles @bestspec Myślę że jedna odpowiedź na oba pytania będzie jeśli powiem że Midi jest ograniczone do 16 kanałów, a na jeden kanał może przypadać wiele ścieżek. Ile ścieżek można użyć w projekcie jest ograniczona indywidualnie w instrumencie albo sekwencerze czy daw. Jeśli na jakimś kanale midi ktoś zrobił wiele ścieżek to prawdopodobnie dla wygody edycji. Jeśli dla przykładu perkusję w DAW na kanale midi nr 10 rozbijesz sobie na kilka osobnych ścieżek (osobno stopa, osobno werbel i np osobno talerze) to wszystkie te ścieżki aby odgrywane były tym brzmieniem perkusji muszą mieć ustawiony ten sam kanał midi nr 10 (czyli mamy tu kilka (3) ścieżek, a wszystkie maja ustawiony kanał 10) Jeśli więc w ten sposób powstał ci projekt midi który ma np więcej ścieżek jak 16, a twoja Yamaha (jej sekwencer) obsługuje tylko 16 kanałów i 16 ścieżek maksymalnie, to musisz sobie po scalać te ścieżki grające na tym samym kanale na jedną ścieżkę (czyli tą perkusję rozbitą na 3 ścieżki (stopa, werbel,talerze) scalasz na jedną ścieżkę i tak robisz z innymi kanałami rozbitymi na kilka ścieżek). I dopiero jak dostosowałeś to do możliwości Yamahy to zapisujesz to midi i wgrywasz do niej. Są do tego specjalne narzędzia w sekwencerach/Daw (do scalania i rozdzielania itp). Można to jeszcze inaczej zrobić i wrzucić zupełnie wszystko na jedną wspólna ścieżkę ale już ci nie będę mieszał o co chodzi i jak ![]()
Hardware: Kurzweil PC3K8, Waldorf Iridium desktop, Yamaha Modx 6, Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, iPad Pro,
DAW / VST hosts: Cubase 13 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne... VSTi: NI Komplete 14 Collector's Edition, Arturia V Collection X + Pigments 5, Korg Collection 5,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 6 i inne. |
|||
12.02.2025, 21:56,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
ok a orientujesz sie czy te nowe Fantom i Montage, tez maja to ograniczenie do 16 sciezek, bo jakos nigdzie nie natrafilem na ta informacje.
|
|||
13.02.2025, 00:19,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
(12.02.2025, 21:56)krajewski26 napisał(a): ok a orientujesz sie czy te nowe Fantom i Montage, tez maja to ograniczenie do 16 sciezek, bo jakos nigdzie nie natrafilem na ta informacje. W MODX/Montage jest a w Rolandzie nie wiem ale przypuszczam że też. Duża ilość ścieżek do wykorzystania do domena głównie DAW. Myślisz że będzie ci potrzebne więcej jak 16 ścieżek w instrumencie?
Hardware: Kurzweil PC3K8, Waldorf Iridium desktop, Yamaha Modx 6, Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, iPad Pro,
DAW / VST hosts: Cubase 13 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne... VSTi: NI Komplete 14 Collector's Edition, Arturia V Collection X + Pigments 5, Korg Collection 5,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 6 i inne. |
|||
13.02.2025, 02:51,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
jesli rozbije perkusje na sciezki albo dolacze pady, lub jakas zagrywke orkiestrowa to moze ok 20 byc sciezek.
Chyba ze bede robil multi sciezki i na jednej uruchomie kilka instrumentow. |
|||
13.02.2025, 02:55,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
A wlasnie, gdybym chcial wiecej sciezek to taka koncepcja by zadzialala:
Na interfejs audio puszczam 16 sciezek z instrumentu fizycznego i kilka z DAW, i chce aby to wszystko razem zabrzmialo na glosnikach. |
|||
13.02.2025, 10:21,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
(13.02.2025, 02:55)krajewski26 napisał(a): A wlasnie, gdybym chcial wiecej sciezek to taka koncepcja by zadzialala: Da radę ale to jak juz będziesz na bardzo zaawansowanym poziomie bo trzeba wiedzieć jak uruchomić synchronizację MIDI kilku połączonych urządzeń (tu dwóch) i zsynchronizować zegary tych urządzeń. Bez tego mimo że oba by miały ustawione tempo 120 to będą się z czasem rozjeżdżać i pomijam fakt że bez synchronizacji bardzo ciężko by ci było idealnie równo oba wystartować.
Hardware: Kurzweil PC3K8, Waldorf Iridium desktop, Yamaha Modx 6, Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, iPad Pro,
DAW / VST hosts: Cubase 13 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne... VSTi: NI Komplete 14 Collector's Edition, Arturia V Collection X + Pigments 5, Korg Collection 5,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 6 i inne. |
|||
13.02.2025, 11:22,
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.02.2025, 11:23 przez krajewski26.)
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
I obstawiam, ze do tego musialbym miec interfejs audio z zegarem a takie cudo ma pewnie tylko z wymienianych tu AudioFuse, wzglednie 18i20
A czy przy 2, 3 , 4 ... klawiszach tez potrzeba takiej synchronizacji, czy tez mozna jedna parte z jednego klawisza uzupelniac dodatkiem z drugiego |
|||
13.02.2025, 14:02,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
(13.02.2025, 11:22)krajewski26 napisał(a): I obstawiam, ze do tego musialbym miec interfejs audio z zegarem a takie cudo ma pewnie tylko z wymienianych tu AudioFuse, wzglednie 18i20 Każde urządzenie posiadające "procesor" posiada swój wewnętrzny zegar więc wszystkie interfejsy audio go mają. Drugie pytanie jest bez sensu i pytasz o coś na co odpowiedź masz wyżej. Skoro dwa urządzenia które mają odgrywać wspólnie utwór muszą być synchronizowane to uważasz że większa ilość już nie?
Hardware: Kurzweil PC3K8, Waldorf Iridium desktop, Yamaha Modx 6, Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, iPad Pro,
DAW / VST hosts: Cubase 13 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne... VSTi: NI Komplete 14 Collector's Edition, Arturia V Collection X + Pigments 5, Korg Collection 5,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 6 i inne. |
|||
13.02.2025, 16:48,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
ok.moja wina, zle zadalem pytanie. Poprawiam
Czy bedzie potrzebna taka sama synchronizacja, gdy podlacze 2 albo 3 klawisze do interfejsu ale bez komputera, w trybie standalone. 1szy bedzie gral partie perk. 2gi basu a np. 3 - jakies pady, tak aby tworzylo to spojna calosc, bez opoznien |
|||
13.02.2025, 17:06,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
(13.02.2025, 16:48)krajewski26 napisał(a): ok.moja wina, zle zadalem pytanie. Poprawiam Ehhhhhh ![]() (13.02.2025, 14:02)bestspec napisał(a): ..... Skoro dwa urządzenia które mają odgrywać wspólnie utwór muszą być synchronizowane to uważasz że większa ilość już nie?
Hardware: Kurzweil PC3K8, Waldorf Iridium desktop, Yamaha Modx 6, Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, iPad Pro,
DAW / VST hosts: Cubase 13 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne... VSTi: NI Komplete 14 Collector's Edition, Arturia V Collection X + Pigments 5, Korg Collection 5,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 6 i inne. |
|||
13.02.2025, 18:26,
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.02.2025, 18:39 przez krajewski26.)
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
To teraz juz jestem zmieszany na maxa.
O ile podlaczone klawiatury do interfejsu, wspolpracuja z komputerem, korzystam z wtyczek, odtwarzanych sampli razem z fizycznym sprzetem to ok. rozumiem, ze musi byc synchronizacja Ale trudno mi pojac, ze jesli nie bede korzystal z komputera, z softu, tylko same klawisze+interfejs w trybie standalone, to tez musze to wszystko synchronizowac zegarem. No chyba ze w tym przypadku jest to proste i nie wymaga duzych umiejetnosci. Poprostu porownuje sobie to do tej w/w perkusji. Zamiast utwor na 1 instrumencie, rozbijam sobie go na 3 sciezki (instrumenty) ale przypisuje wszystko do jednego kanalu 10. |
|||
13.02.2025, 18:46,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
(13.02.2025, 18:26)krajewski26 napisał(a): To teraz juz jestem zmieszany na maxa. Nic nadal nie rozumiesz. O synchronizacji pisaliśmy w kontekście odtwarzania utworu MIDI!!! Tak czy nie? Synchronizacja jest potrzeba jeśli np co najmniej dwa urządzenia odtwarzają (np dwa sekwencery). Jeśli jedno urządzenie jest sekwencerem, a drugie i trzecie i czwarte służą tylko za moduły brzmieniowe dla tego sekwencera to synchronizacja nie jest potrzebna (i nie ważne czy bierze w tym udział komputer czy nie). Druga sprawa to są na tą chwile najwyraźniej za trudne dla ciebie rzeczy więc zamykamy temat synchronizacji w MIDI (przynajmniej ja nie ciągnę tego tematu, bo zabierasz się za zaawansowane rzeczy nie znając podstaw, a jak wspominałem, wybacz ale nie będę tu pisał wielostronicowych instrukcji (one już są i wystarczy je przeczytać obejrzeć samouczki itp)).
Hardware: Kurzweil PC3K8, Waldorf Iridium desktop, Yamaha Modx 6, Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, iPad Pro,
DAW / VST hosts: Cubase 13 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne... VSTi: NI Komplete 14 Collector's Edition, Arturia V Collection X + Pigments 5, Korg Collection 5,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 6 i inne. |
|||
13.02.2025, 19:15,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
Chyba oboje sie nie rozumiemy, mowimy o innych rzeczach
Podam na przykladzie o jaka sytuacje mi chodzi: Chce sobie zagrac utwor, mam 2 klawisze. Na 1 odpalam perkusje z basem, a na 2 gram melodie leadem + odpalam w niektorych miejscach pady. Oba instrumenty podlaczone do interfejsu. I nie, nie sa to za trudne dla mnie rzeczy, tylko trzeba poprawic komunikacje/tresc ![]() A pytac/dociekac musze nawet o trudniejsze rzeczy, aby potem dobrac wlasciwy sprzet. Nie mam mozliwosci testowania, zwrotow czy zamiany. Jak zakupie to juz amen w pacierzu ![]() Dlatego, prosze o troche cierpliwosci i zrozumienia ![]() |
|||
13.02.2025, 23:31,
|
||||
|
RE: DAW + podłączony instrument (fizyczny lub wirtualny)
(13.02.2025, 19:15)krajewski26 napisał(a): Chce sobie zagrac utwor, mam 2 klawisze. Na 1 odpalam perkusje z basem, a na 2 gram melodie leadem + odpalam w niektorych miejscach pady. Oba instrumenty podlaczone do interfejsu. No na to już też odpowiedziałem poprzednio. ![]() cytuję " Jeśli jedno urządzenie jest sekwencerem, a drugie i trzecie i czwarte służą tylko za moduły brzmieniowe dla tego sekwencera to synchronizacja nie jest potrzebna (i nie ważne czy bierze w tym udział komputer czy nie)." Czyli rozumie że na instrumencie odpaliłeś perkusję z basem (gra podkład z sekwencera) a na drugim grasz na żywo leadem + pad to nie jest potrzebna synchronizacja (to samo kiedy na instrumencie 2 nie grałbyś na żywo tylko partię leadu i Padu odgrywał by sekwencer z instrumentu 1 - mamy w całym zestawie tylko jeden sekwencer więc synchronizacja nie jest potrzebna o czym wspominałem) Jest jednak wyjątek dla powyższego przykładu kiedy na instrumencie 2 na którym będziesz grał na żywo (albo będzie służył jako moduł i sekwencer będzie grał jego barwami) kiedy w użytych barwach instrumentu 2 będzie użyty arpeggiator. Wtedy oba instrumenty muszą być zsynchronizowane przez MIDI aby arpegiattor grał idealnie równo do tempa wysyłanego z sekwencera. (13.02.2025, 19:15)krajewski26 napisał(a): Nie mam mozliwosci testowania, zwrotow czy zamiany. Jak zakupie to już amen w pacierzu Jak masz zamiar kupić nowy sprzęt to kup przez internet wtedy masz minimum 14 dni na zwrot bez podania przyczyny (a w większości 28 dni, bo 14 na wysłanie informacji że zwracasz i dodatkowe 14 na odesłanie) i możesz w tym czasie używać sprzęt (wypróbować) i tylko nie możesz go uszkodzić (po to powstał ten przepis bo kupując w internecie nie masz szansy wypróbować aby stwierdzić czy ci pasuje jak w stacjonarnym sklepie). Ja w większości przypadków tak kupuję nawet używany sprzęt w tym instrumenty (z moich syntezatorów tylko MODX kupiłem jako nowe (wiele portali zapewnia też zwrot używanych produktów)
Hardware: Kurzweil PC3K8, Waldorf Iridium desktop, Yamaha Modx 6, Access Virus Ti2 desktop, Roland Fantom XR, iPad Pro,
DAW / VST hosts: Cubase 13 Pro, Bendlab Cakewalk, Ableton Lite, Akai VIP 3 i inne... VSTi: NI Komplete 14 Collector's Edition, Arturia V Collection X + Pigments 5, Korg Collection 5,IK Multimedia: Sample Tank 4 MAX, Syntronik 2 Deluxe,Hammond B-3X, Miroslav Philharmonik 2, AAS Ultra Analog VA-3, Roland Zenology, UVI Falcon, Steinberg Absolutee 6 i inne. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości