Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pianino cyfrowe - dylemat
07.03.2021, 22:11,
#1
Pianino cyfrowe - dylemat
Witam forumowiczów :)

Rozważam kupno pianina cyfrowego w budżecie do 4k złotych.
Jestem amatorem gry na pianinie, za dzieciaka chodziłem do szkoły muzycznej, potem trochę grywałem w domu na keyboardzie, następnie 'chwila' przerwy na studia i brak dostępu do instrumentu, a teraz ponowna chęć nauki na sprzęcie, w którym klawiatura jest zbliżona do pianina akustycznego.

Rozważam następujące modele: Kawai KDP110, Yamaha YDP144 oraz Dynatone SLP210 lub 260 (z tym drugim ciężko aktualnie z dostępnością).
W zasadzie, z wymienionych modeli nie ma co dyskutować, że wygrywa Kawai, ale jest to górna granica mojego budżetu a nawet ponad to.

Teraz uwaga! Grać będę dla siebie, w mieszkaniu w bloku - dlatego będzie to gra głównie na słuchawkach.

W takim wypadku wydaje mi się, że najważniejszy parametr na jaki powinienem patrzeć to klawiatura, czy mam rację?
Czy wówczas brzmienie, na które każdy zawsze patrzy odgrywa jakąś rolę podczas gry na słuchawkach?

Dzięki za podpowiedzi ;)

Odpowiedz
07.03.2021, 22:49,
#2
RE: Pianino cyfrowe - dylemat
Witaj.
Myślę że brzmienie równie ważne co klawiatura, jeśli brzmienie jest kiepskie (kiepskie próbki fortepianu) to niby dlaczego na słuchawkach miałoby to nie przeszkadzać. W odizolowanych warunkach przy założonych słuchawkach usłyszysz wszelkie niedoskonałości.

Skoro bierzesz pod uwagę KDP110 (jest w zasięgu Twojego budżetu, to zamiast Yamahy YDP144 rozważyłbym YDP164 ze względu na lepszą klawiaturę i dodałbym jeszcze Rolanda RP102.

Koniecznie musisz przetestować klawiatury tych modeli, ponieważ nikt nie napisze która z nich jest najlepsza. To kwestia własnych preferencji, grać już potrafisz więc bez problemu wyczujesz różnicę w pracy i wskażesz która Tobie najbardziej odpowiada.

Odpowiedz
10.03.2021, 12:42,
#3
RE: Pianino cyfrowe - dylemat
Witaj,
nie dawno sam stałem przed takim problemem.