Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wirtualny fortepian
13.09.2014, 15:26,
#1
Wirtualny fortepian
Witajcie. Chciałbym kupić Synthogy Ivory II - zapewne zapewni mi on lepsze brzmienie niż to pochodzące bezpośrednio z piana cyfrowego.
Jestem początkujący i chciałbym dowiedzieć się od Was czegoś więcej o wirtualnych fortepianach (jak to w ogóle działa) i w co dodatkowo powinienem się zaopatrzyć?

Odpowiedz
14.09.2014, 11:27, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.09.2014, 11:30 przez Rychubil.)
#2
RE: Wirtualny fortepian
Oj zapewne!
Próbka sampla z Synthogy Ivory II waży około 1200MB. Porównując do najcięższego a zarazem najlepszego sampla Norda (a brzmi naprawdę ładnie i realistycznie), to zaledwie 200MB wiec róznica musi być i jest.
Znajomy posiada stagepiano Nord piano2 oraz Synthogy Ivory II. Twierdzi, że jest spora róznica w dynamice i szczegółach brzmienia ale przede wszystkim w możliwosciach regulacji ustawień efektów typu: odgłosy młoteczków, pedałów i rezonansu strun.
Oparł ten wirtualny fortepian na osprzęcie: Macbook Pro z rozszerzeniem do 16GB RAM (żadnych problemów z zawieszkami czy latencją), karta muzyczna Apogee One i klawiatura sterująca Kawai VPC1, która chyba jest obecnie na rynku muzycznym, najlepszą klawiaturą sterującą dla PIANISTÓW! Podkreślam słowo pianistów, gdyż jest ona dość ciężka i wymagająca ale praca mechanizmu imitującego wymyk jest znakomita.
Pod koniec września będę u niego więc się przekonam osobiście jak to gra i nie omieszkam opisać.
Na domowy odsłuch poleciłbym od siebie monitory 2.1 Roland CM110.

Z wirtualnych fortepianów do wyboru masz jeszcze: Pianoteq5, Alicia Keys i Galaxy.

Kawai VPC1, Pianoteq 6 PRO, Synthogy Ivory II, GarageBand, Roland Quad Capture, Neumann KH120, Grado SR225i
Odpowiedz
14.09.2014, 17:38,
#3
RE: Wirtualny fortepian
Dzięki! Też słyszałem, że VPC1 to bardzo dobra klawiatura, ale nie miałem przyjemności jej sprawdzić.

Odpowiedz